flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Регламент роботи кваліфікаційної комісії судів


 


                                                                            “Затверджено”

Рішенням кваліфікаційної комісії

суддів загальних судів

Одеського апеляційного округу

від 31.10.2007 р. № 173

  

РЕГЛАМЕНТ  РОБОТИ  КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ  КОМІСІЇ  СУДДІВ ЗАГАЛЬНИХ  СУДІВ  ОДЕСЬКОГО  АПЕЛЯЦІЙНОГО ОКРУГУ

  

Регламент роботи кваліфікаційної комісії суддів загальних судів Одеського апеляційного округу (далі – Регламент) визначає порядок роботи кваліфікаційної комісії суддів загальних судів Одеського апеляційного округу, а також розгляду питань, віднесених до її компетенції Конституцією України, Законами України “Про статус суддів”, “Про судоустрій України” та іншими нормативно-правовими актами.

Розділ І. Загальні положення

 

1.1. Кваліфікаційна комісія суддів загальних судів Одеського апеляційного округу (далі – Комісія) створюється відповідно до вимог та в порядку, передбаченому Законом України “Про судоустрій України”. В своїй діяльності вона керується Конституцією України, Законами України від 15 грудня 1992 р. “Про статус суддів” (далі Закон № 2862-XII), від 7 лютого 2002 р. “Про судоустрій України” (далі Закон № 3018-III), від 18 березня 2004 р. «Про порядок обрання на посаду та звільнення з посади професійного судді Верховною Радою України» (далі Закон № 1625-IV) та іншими нормативно-правовими актами.

            Основними засадами діяльності Комісії є: відкритість, гласність, законність, рівність прав учасників, право на оскарження рішень Комісії у передбачених законом випадках, право на захист, колегіальність прийняття рішень, незалежність, справедливість, об’єктивність, повне з’ясування обставин, обов’язковість рішень Комісії.

            1.2. Статус та завдання Комісії, склад та порядок її формування визначені в статтях 73, 75, 76 Закону № 3018-III.

            1.3. Строк повноважень Комісії становить три роки з дня її утворення (ч.3 ст.74 Закону № 3018-III). Таким днем вважається день набуття нею повноважень, а саме – день обрання (призначення) дев’ятого члена Комісії. При цьому, окремі члени Комісії, обрані (призначені) після набуття Комісією  повноважень, зберігають свої повноваження тільки до кінця зазначеного строку повноважень Комісії.

            1.4. Комісія має свою печатку для посвідчення довідок, копій документів. Печатка має круглу форму, по колу міститься напис «Територіальне управління державної судової адміністрації в Одеській області», всередині найменування Комісії.

            1.5. Члену Комісії видається посвідчення за підписом Голови Комісії, зразок якого встановлюється Комісією (Додаток 1).

 

Розділ II. Повноваження Комісії, голови, заступника голови, відповідального секретаря, члена Комісії

            2.1. Комісія здійснює свої повноваження, відповідно до Закону № 3018-III,  Закону № 1625-IV, Закону № 2862-XII.

            2.2. Обрання голови Комісії, його заступника та секретаря проводиться відповідно до вимог статті 78 Закону № 3018-III. Рішення про спосіб голосування (закрито чи відкрито) приймається відкритим голосуванням членів Комісії.

            Для проведення таємного голосування за рішенням Комісії створюється лічильна комісія у складі не менше трьох членів Комісії. Процедура такого голосування визначається протоколом лічильної комісії.

            Така ж процедура застосовується при вирішенні питань про звільнення від обов’язків голови, його заступника чи секретаря Комісії.

При вирішенні зазначених питань на засіданні не може головувати особа, щодо якої розглядається питання.

2.3.      Голова Комісії здійснює загальне керівництво Комісією, скликає засідання Комісії та головує під час засідань Комісії, розподіляє обов’язки між членами комісії, дає окремі доручення членам Комісії щодо організації проведення пов’язаних з розглядом звернень про дисциплінарну відповідальність суддів місцевих судів перевірок, представляє Комісію у стосунках з державними та іншими органами і особами, організовує та планує роботу Комісії, несе відповідальність за організацію діловодства Комісії.

На підставі відповідного рішення Комісії члени Комісії здійснюють особисто вивчення конкретних справ у судах, витребують необхідну інформацію від голів судів, керівників підприємств, організацій і установ, незалежно від їх форм власності, а також від громадян та їх об'єднань.

Голова Комісії подає в установленому порядку пропозиції щодо фінансування витрат на утримання Комісії та організаційного забезпечення її діяльності, керує роботою з реєстрації, оформлення та підготовки для розгляду заяв про призначення осіб на посади професійних суддів, атестації суддів та матеріалів дисциплінарного провадження.

            2.4. У разі відсутності голови Комісії його обов’язки виконує заступник, а за відсутності голови і заступника – секретар Комісії.

2.5.        Секретар Комісії за дорученням голови Комісії забезпечує підготовку засідань Комісії, виконує обов'язки голови Комісії у разі відсутності голови і заступника голови Комісії, здійснює діловодство Комісії, забезпечує виготовлення рішень (висновків) Комісії і вручення їх копій особі, щодо якої розглядалось питання і особі, за поданням якої розглядалось питання на засіданні Комісії.

2.6. У разі надходження заяви члена комісії з проханням про позбавлення його повноважень члена комісії з поважних причин комісія вправі відкритим голосуванням більшістю голосів прийняти рішення щодо припинення його повноважень і порушити перед органом (службовою особою), який його призначив (обрав) питання про позбавлення його цих повноважень та про призначення (обрання)  іншої особи.

У разі невиконання (неналежного виконання) членом Комісії своїх обов’язків без поважних причин, неможливості виконання своїх обов’язків за станом здоровя, Комісія своїм рішенням вправі порушити перед органом (службовою особою), який його призначив (обрав)  питання про позбавлення його цих повноважень та про призначення (обрання)  іншої особи.

У разі невиконання (неналежного виконання) головою, заступником голови чи секретарем Комісії своїх обов’язків без поважних причин, неможливості виконання своїх обов’язків за станом здоровя, Комісія своїм рішенням вправі позбавити їх займаної посади в порядку, передбаченому цим Регламентом.

 

Розділ III. Організація проведення засідань Комісії

            3.1. Організаційне засідання Комісії 

3.1.1.       Організаційне засідання Комісії відкриває старший за віком член нового складу Комісії.

3.1.2. Комісія зі свого складу більшістю голосів відкритим голосуванням обирає головуючого та секретаря, які ведуть засідання до обрання голови Комісії.

        3.1.3. Перевіряються повноваження членів нового складу Комісії, для чого головуючим оголошуються документи, які підтверджують повноваження та висловлюються думки членів Комісії щодо легітимності наданих повноважень.

3.1.4. Відкритим голосуванням більшістю голосів Комісія приймає рішення щодо закінчення повноважень попереднього складу Комісії.

3.1.5.    Головуючий виносить на обговорення членів Комісії питання щодо порядку обрання голови, заступника  голови  та секретаря Комісії (таємним чи відкритим голосуванням).

3.1.6. За результатами відкритого голосування Комісія більшістю голосів членів Комісії, присутніх на засіданні, приймає рішення про обрання голови, заступника голови та секретаря Комісії.

          3.1.7. У випадку, якщо Комісія визначилася щодо таємного голосування, то обирається лічильна Комісія з трьох членів комісії, які не балотуються на зазначені посади.

3.1.8. Лічильна комісія обирає зі свого складу голову та секретаря лічильної комісії, про що складається протокол, який затверджується кваліфікаційною комісією суддів.

          3.1.9. Члени Комісії пропонують кандидатури до списку для голосування по виборах голови кваліфікаційної комісії суддів (кількість кандидатур не обмежується), який після завершення процедури висування кандидатур затверджується комісією.

         3.1.10. Після висунення кандидатур лічильна комісія виготовляє бюлетені (на кожну посаду – окремий бюлетень), на звороті яких головуючий ставить свій підпис. До бюлетенів заносяться відповідні прізвища, ім’я та по батькові в алфавітному порядку (кількість бюлетенів повинна відповідати кількості присутніх на засіданні членів Комісії) та видаються для голосування.

         3.1.11. Лічильна комісія забезпечує таємність голосування (голосування безпосередньо у закритій кабіні із забезпеченням заборони доступу до неї будь-якої особи, окрім члена Комісії, який здійснює волевиявлення, ящик для голосування, інші засоби).

3.1.12. Після закінчення голосування лічильна комісія в закритому режимі підраховує голоси, складає відповідний протокол, підписує його та доповідає Комісії. Бюлетені, в яких залишено прізвища двох та більше кандидатів або викреслені всі кандидати є недійсними.

      3.1.13. Якщо жоден з кандидатів (чи один кандидат) не набрав достатньої для обрання головою Комісії кількості голосів, проводиться повторне голосування. До бюлетеня вносяться прізвища  двох кандидатів, які набрали більшість голосів. При цьому обраним вважається кандидат, який набрав більшу кількість голосів відносно іншого кандидата.

         3.1.14. Обраним головою Комісії вважається кандидат, який одержав більшість голосів від загального складу Комісії. 

         3.1.15. У випадку висунення тільки однієї кандидатури, голосування проводиться по цій кандидатурі у загальному порядку. 

         3.1.16. Заступник голови та секретар Комісії обираються у такому ж порядку більшістю від присутніх на засіданні членів Комісії.

        3.1.17. Питання про звільнення голови Комісії, його заступника або секретаря Комісії може бути порушено за ініціативою не менше половини від загального числа призначених (обраних) членів Комісії або за особистою заявою зазначених осіб.

        3.1.18. Рішення про звільнення зазначених осіб з посад приймається більшістю голосів від загального складу Комісії. 

 

3.2.  Засідання Комісії

           3.2.1. Основною формою роботи Комісії є проведення засідань. На засіданнях Комісія:

а) приймає рішення щодо добору і формування кадрового резерву на посади професійних суддів, з числа осіб, які склали кваліфікаційний іспит:

             - формує і затверджує кадровий резерв на посади професійних суддів місцевих судів;

- перевіряє дотримання процедури підготовки матеріалів на кандидатів у судді відповідно до Закону № 3018-III та Положення «Про порядок розгляду питань та підготовки матеріалів щодо призначення на посаду професійного судді вперше», затвердженого Указом Президента України від 30.06.2004 року № 697/2004 і виносить протокольне рішення;

            - проводить кваліфікаційні іспити та надає висновки щодо підготовленості до судової роботи або звільнення судді з посади;

               - приймає рішення про рекомендацію кандидата на посаду судді у відповідному суді або відмову в рекомендації для зайняття посади судді;- вносить пропозиції (рекомендації) для вирішення питання про внесення подання про звільнення суддів з посад з підстав, передбачених пунктами 4, 5 частини п'ятої статті 126 Конституції України;

б)  підтверджує рівень фахової компетентності професійних суддів:

-   проводить кваліфікаційне атестування;

-   присвоює кваліфікаційні класи;

в)   розглядає звернення та подання про дисциплінарну відповідальність суддів місцевих судів, доручає проведення пов'язаних з цим службових перевірок, за наявності підстав порушує дисциплінарне провадження і вирішує питання про дисциплінарну відповідальність суддів та їх відповідність займаним посадам;

г)  припиняє перебування суддів у відставці;

д)   розглядає матеріали перевірок, аналізи та узагальнення роботи з питань, віднесених до її компетенції, стан дисциплінарної практики та інші питання;

є) приймає рішення та здійснює заходи щодо підвищення ефективності своєї роботи.

 

3.3.  Порядок вирішення питань Комісією

3.3.1.    Засідання Комісії  є повноважним, якщо в ньому бере участь не менш як дві третини її загального складу, визначеного Законом №  3018-III.

3.3.2. Якщо розгляд питань неможливий у зв’язку з відсутністю необхідної кількості членів комісії, головуючий відкладає засідання у межах однієї години або переносить засідання на наступний за розкладом засідань чи визначений Комісією день.

3.3.3. Результатом процедурної діяльності Комісії є рішення, встановленої форми згідно з вимогами Закону № 3018-III.

3.3.4. Рішення Комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів Комісії.

3.3.5. Член Комісії, не згодний з прийнятим рішенням, письмово викладає свою окрему думку, яка приєднується до рішення Комісії.

3.3.6.   Рішення вважається не прийнятим, якщо при голосуванні воно не набрало необхідної кількості голосів або при рівному розподілі голосів “за” і “проти”. У цьому разі розгляд питання відкладається на наступний за розкладом засідань чи визначений Комісією день з зазначенням про це в протоколі Комісії.

 

3.4.  Гласність засідань Комісії

          3.4.1.    Засідання Комісії проводяться відкрито і гласно, крім випадків, коли Комісія приймає інше рішення. Закриті засідання Комісії можуть проводитись для розгляду конкретно визначених питань, а також розгляду питань, що стосуються організації поточної роботи Комісії.

У закритому засіданні Комісії мають право брати участь особи, присутність яких визнана Комісією необхідною для розгляду відповідного питання.

3.4.2. Комісія наприкінці закритого засідання приймає рішення щодо порядку використання матеріалів і рішення цього засідання.

3.4.3. Гласність роботи Комісії забезпечується шляхом відкритого обговорення питань, що належать до її компетенції, у присутності запрошених осіб чи суб'єктів звернення, представників засобів масової інформації, які повідомляються за десять днів про дату засідання через друковані засоби масової інформації відповідної місцевої ради..

 

3.5.  Колегіальність розгляду питань

3.5.1.    Розгляд питань, прийняття рішень проводяться комісією колегіально.

3.5.2.     Рішення приймаються тільки тими членами Комісії, які брали участь у розгляді питання на засіданні Комісії.

 

3.6.     Рівноправність членів Комісії під час розгляду питань.

         3.6.1. Всі члени Комісії є рівноправними під час розгляду питань та прийняття рішень на засіданні Комісії. Члени комісії при прийнятті рішення не вправі утримуватись від голосування.

        3.6.2. Голова Комісії на засіданні не має права обмежувати членів комісії у можливості задавати питання учасникам засідань, знімати поставлені членами Комісії запитання, коментувати висловлювання та запитання членів Комісії.

         3.6.3. Члени Комісії під час засідань повинні утримуватися від коментарів та реплік, втручання у дії головуючого.

 

3.7.  Мова засідань Комісії

           3.7.1. Засідання Комісії проводяться державною мовою.

 

3.8.  Графік проведення засідань

3.8.1.     Засідання Комісії проводяться в міру необхідності, але не пізніш як у двомісячний термін після надходження до комісії відповідної заяви чи подання.

3.8.2.   У разі необхідності Комісія може прийняти рішення:

а)  про зміну свого місячного розкладу роботи;

б)  про продовження своєї роботи наступного дня після засідання.

в)  про скликання засідань Комісії у період між черговими засіданнями за ініціативою голови, заступника голови, секретаря або трьох членів Комісії.

 

Розділ IV. Підготовка питань до розгляду на засіданнях Комісії

 

4.1.  Порядок підготовки питань до розгляду на засіданнях Комісії

4.1.1.    Голова Комісії визначає перелік питань, що пропонуються до розгляду на засіданні Комісії та ступінь їх підготовки. У обговоренні   важливих чи складних питань приймають участь й інші члени Комісії.

4.1.2.    Підготовку засідань кваліфікаційної комісії суддів забезпечує її голова або за дорученням голови секретар Комісії. Голова Комісії:

-     розглядає    підготовлений    проект    порядку    денного    засідання Комісії;

-  визначає порядок питань, що виносяться на засідання і передає його іншим членам Комісії для попереднього затвердження ними  до  того,   як  цей   порядок  денний   буде   передано   для  загального ознайомлення;

-   визначає доповідачів по кожній із справ до порядку денного;

-   визначає час і місце проведення засідання.

4.1.3. Члени Комісії мають право з власної ініціативи пропонувати включення до проекту порядку денного інші питання, що належать до компетенції Комісії.

4.1.4 Інформація про час і місце проведення засідання Комісії доводиться до учасників не пізніше ніж за 10 днів до дня його проведення, а також у передбачених законом випадках повідомляються відповідні засоби друкованої інформації.

4.1.5. Кожен з членів Комісії не пізніше ніж за 5 днів до засідання отримує матеріали засідання та довідкові матеріали з питань порядку денного.

4.2. Порядок денний

4.2.1.   Порядок денний засідання Комісії включає два розділи: перший –питання, які повністю підготовлені для розгляду на засіданні Комісії, другий – питання, підготовку і доопрацювання яких Комісія доручає здійснити відповідному відділу територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області чи одному із членів комісії.

4.2.2. До першого розділу порядку денного засідання включаються лише ті питання, матеріали щодо яких підготовлені згідно з вимогами Законів № 2862-XII, 3018-III, 1625-IV та цього Регламенту.

4.2.3. Пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного або до затвердженого порядку денного засідання, вносяться шляхом подання чи проекту рішення, який пропонується прийняти за цією пропозицією.

4.2.4. Проект порядку денного засідання Комісії затверджується в цілому більшістю голосів членів Комісії, про що зазначається у протоколі.

Розділ V. Розгляд питань на засіданнях Комісії

 

5.1.  Відкриття засідання

5.1.1. У призначений час головуючий на засіданні, за наявності кворуму, відкриває засідання Комісії і оголошує порядок денний на весь день роботи.

5.1.2.Секретар Комісії доповідає про явку учасників засідання та про результати перевірки їх повноважень. Питання розглядаються, як правило, у тій послідовності, в якій їх включено до порядку денного засідання.

 

5.2.  Відкладення розгляду питання

5.2.1. Рішення Комісії з питання, включеного до порядку денного, не може бути прийнято і його розгляд відкладається у разі:

-   неявки на засідання учасників засідання, якщо їхня присутність на засіданні є обов'язковою;

-   неотримання Комісією витребуваних матеріалів;

-   необхідності витребування нових матеріалів;

-   призначення експертизи;

-   залучення до участі в справі інших заінтересованих осіб;

-   відсутності кворуму після задоволення відводу членів Комісії.

-   подання документів, необхідних для розгляду питання порядку денного Комісії, в неповному обсязі або оформлених без дотримання вимог законодавства.

5.2.2. Для усунення недоліків в документах Комісією встановлюється строк (як правило, до наступного засідання Комісії, але в будь-якому разі не менше десяти днів). Якщо в установлений Комісією строк виявлені недоліки не будуть усунуті, питання Комісією не розглядається, а подані до Комісії документи підлягають поверненню. Повторне подання документів здійснюється за новим поданням відповідного суб’єкта на таке подання.

 

5.3.  Учасники засідання

5.3.1. Учасниками засідання Комісії є:

-  особи, щодо яких розглядається питання;

- особи, залучені в необхідних випадках Комісією до участі у розгляді питань;

-    особи,   за  поданням   (офіційним  зверненням)  яких  розглядається питання, або їх представники;

5.3.2. Повноваження представників підтверджуються виданою довіреністю на вчинення відповідних дій, яка засвідчується нотаріусом, або відповідальним працівником за місцем роботи довірителя. Представник може бути уповноваженим передавати та отримувати документи, заявляти клопотання щодо процедурних питань (відкладення розгляду питання на певний строк, розгляд питання без участі довірителя тощо).

 

5.4.    Права та обов'язки учасників засідання Комісії

5.4.1. Учасники засідання Комісії мають право знайомитися з матеріалами, давати усні та письмові пояснення, висловлювати свої міркування з питань, що розглядаються, задавати з дозволу головуючого запитання іншим учасникам засідання, подавати письмові пояснення, які приєднуються до матеріалів, оскаржувати рішення кваліфікаційної комісії суддів у передбачених законом випадках.

5.4.2. Учасники засідання Комісії, присутність яких на засіданні обов'язкова, зобов'язані з'являтися на засідання Комісії, давати пояснення, надавати документи, матеріали та інші відомості, необхідні для всебічного і повного розгляду питання.

 

5.5. Наслідки неявки учасників засідання Комісії

5.5.1.         Учасники засідання зобов'язані завчасно (по можливості не пізніше ніж за 5 днів до дня засідання) письмово повідомити Комісію про неможливість явки та причину неявки на засідання Комісії засобами поштового чи факсимільного зв'язку (по можливості надати документ, що свідчить про поважні причини неявки).

5.5.2. У разі неявки на засідання його учасника, належним чином повідомленого (запрошеного), або відсутності у нього належно оформлених повноважень головуючий ставить на обговорення членів Комісії питання щодо можливості розгляду справи.

5.5.3. Розгляд справи відкладається, про що зазначається у протоколі, один раз у разі поважності причин неявки учасника засідання – судді, щодо якого розглядається питання, та особи, за ініціативою якої розглядалося питання (при наявності від останньої заяви про бажання брати участь у засіданні). Поважними причинами вважається хвороба, відрядження учасника, безпосередня участь у соціально, суспільно чи політично важливому заході, розгляд судової справи (перебування у нарадчій кімнаті), якщо буде встановлено, що розгляд цієї справи було  призначено до дня обізнаності з датою проведення засідання Комісії.

5.5.4. При повторній неявці судді без поважних причин, питання про порушення дисциплінарного провадження чи розгляд дисциплінарної справи розглядається за його відсутності, а в іншому випадку – розгляд питання  відкладається.

5.5.5. При повторній неявці особи без поважних причин, що ініціювала питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності судді, Комісія визначається щодо можливості розгляду питання і прийняття рішення, або у разі визнання участі такої особи обов’язковою для надання пояснень та/або інших доказів залишає звернення без розгляду.

5.5.6. При повторній неявці судді без поважних причин розгляд питання про проведення атестації (якщо Комісія не вирішила проводити атестацію заочно) Комісія залишає відповідне подання (заяву) без розгляду та повертає документи суб’єкту подання.

 

5.6.        Відвід (самовідвід) члена Комісії

5.6.1. Питання про відвід члена Комісії вирішується відповідно до      ст. 81 Закону № 3018-III.

5.6.2. Рішення про відвід кількох членів Комісії приймається по кожному з них окремо.

5.6.3. У разі відсутності кворуму на даному засіданні Комісії після задоволення відводу окремих членів Комісії, розгляд питання відкладається.

 

5.7. Головуючий на засіданні Комісії

5.7.1. Засідання Комісії веде її голова, у разі його відсутності – його заступник, у разі відсутності заступника – секретар Комісії.

5.7.2.   Головуючий на засіданні Комісії:

-     відкриває, закриває, оголошує перерви та неупереджено веде засідання, спрямовуючи розгляд питань на забезпечення повного, всебічного і об'єктивного з'ясування обставин;

-   повідомляє кваліфікаційну комісію суддів про осіб, присутніх на засіданні за офіційним запрошенням і за викликом;

-  організовує розгляд питань;

-   надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, оголошує наступного промовця;

-   створює рівні можливості для участі в обговоренні питань;

-   ставить питання на голосування, оголошує його результати;

-   забезпечує додержання вимог цього Регламенту всіма присутніми на засіданні;

-   вживає заходів щодо підтримання порядку на засіданні;

-   здійснює інші дії в межах своїх повноважень.

 

5.8.  Дисципліна та етика засідань Комісії

5.8.1. Учасники засідання дають пояснення, відповідають на запитання лише після надання їм слова головуючим на засіданні.

5.8.2. Присутні в залі засідань учасники засідання, представники преси, громадськості зобов'язані:

-    вести  себе  шанобливо по відношенню до членів Комісії, учасників засідання та один до одного;

-   виконувати розпорядження головуючого та вказівки секретаря щодо додержання порядку в ході засідання;

-   утримуватися під час засідання від пересування по залу, розмов, реплік у будь-якій формі;

-   не створювати інших перешкод для нормального ходу засідання.

5.8.3.     У разі порушення дисципліни або створення перешкод у проведенні засідання порушник попереджається головуючим про необхідність додержання порядку. У разі  вчинення особою повторного порушення обов'язків, визначених пунктом 5.8.2. цього Регламенту, Комісія може прийняти рішення про позбавлення порушника права подальшої участі у засіданні. Головуючий може також оголосити перерву або закрити засідання. У разі закриття засідання з цієї причини Комісія проводить засідання у визначений комісією день.

 

5.9.  Порядок розгляду питань по суті

5.9.1. У призначений час головуючий визначає наявність кворуму, відкриває засідання Комісії і оголошує проект порядку денного. В ході обговорення проекту порядку денного члени Комісії мають право пропонувати включення до нього інших питань чи виключення окремих питань. Кожна пропозиція голосується членами Комісії. Після завершення обговорення проекту порядок денний затверджується членами Комісії шляхом відкритого голосування.

 5.9.2. Секретар  доповідає  про  явку  запрошених  осіб,  а головуючий перевіряє повноваження суб'єктів звернення (подання) чи їх представників.

 5.9.3. Головуючий перед розглядом питання представляє  присутніх на засіданні членів Комісії, роз'яснює учасникам засідання їх права та обов'язки.

5.9.4. Дослідження   матеріалів,   які   розглядаються   на   засіданні, починається з доповіді члена Комісії – доповідача у справі. Доповідач інформує присутніх про підстави прийняття справи чи матеріалу до розгляду, стисло викладає їх зміст, відповідає на запитання членів Комісії та учасників засідання Комісії.

5.9.5.     У  разі  необхідності  Комісія виносить рішення про порядок дослідження матеріалів, про зміну цього порядку.

5.9.6. Якщо Комісія після дослідження наявних матеріалів визнає за необхідне з'ясувати додаткові або нові обставини, що мають істотне значення для прийняття рішення, за рішенням комісії Голова надає доручення члену Комісії про проведення додаткової перевірки та призначається нова дата розгляду справи, про що зазначається у протоколі.

 5.9.7. Після доповіді члена Комісії заслуховуються учасники засідання.

 5.9.8. Учасник  засідання  Комісії  має  право виступати з дозволу головуючого по суті питання, яке його стосується.

5.9.9. Після  пояснень  учасників  засідання  їм  мають  право  задати питання члени Комісії і, з дозволу головуючого, учасники засідання Комісії. У разі необхідності дослідження фактичних обставин справи на засіданні заслуховуються особи, запрошені на засідання як свідки, експерти тощо. Їм можуть задаватись питання у такому ж порядку.  

 

5.10.   Закінчення розгляду питання та порядок голосування

5.10.1. Після закінчення обговорення питання головуючий на засіданні оголошує про закінчення розгляду питання і перехід Комісії до голосування.

5.10.2. Голосування та прийняття рішення провадиться за відсутності особи, щодо якої вирішувалося питання, і запрошених осіб. Цей порядок може бути змінено за погодженням членів Комісії шляхом голосування.

5.10.3. Рішення Комісії приймається більшістю голосів членів комісії, які беруть участь у засіданні.

5.10.4.      Рішення (висновок) підписується головуючим і членами кваліфікаційної комісії суддів, які брали участь у засіданні.

5.10.5. Окрема думка члена Комісії викладається у письмовій формі і приєднується до справи, про що головуючий інформує учасників засідання комісії на її засіданні.  Зміст окремої думки члена Комісії оголошенню в засіданні не підлягає.

5.10.6. Копія рішення (висновку) протягом семи днів після підписання надсилається особі за поданням, зверненням якої вирішувалося питання, та особі, щодо якої вирішувалося питання.

 

5.11.Фіксування ходу засідання Комісії

5.11.1. На засіданні Комісії ведеться протокол засідання Комісії. За ініціативою Комісії чи за заявою особи, стосовно якої розглядається питання, або особи, за поданням якої вирішується питання, здійснюється запис засідання Комісії засобами технічної фіксації.

5.11.2. Протокол засідання Комісії містить:

– назву кваліфікаційної комісії суддів, дату, місце засідання Комісії,  час початку і закінчення засідання, прізвища, імена, по батькові всіх присутніх та відсутніх членів Комісії (з зазначенням причин відсутності) у тому числі порядок денний засідання та його  затвердження;

 – відомості про осіб, стосовно яких  розглядаються  питання, та осіб,  присутніх на засіданні;

  послідовність дій, проведених Комісією;

  прізвища членів Комісії, та інших осіб, які виступали, суть внесених ними пропозицій;

– клопотання та пояснення запрошених осіб, які брали участь у засіданні;

– зміст рішень, прийнятих Комісією, та результати голосування по них.

Протокол засідання має бути остаточно оформлений протягом двох тижнів з дня проведення засідання.

В разі здійснення фіксування засідання Комісії технічними засобами, носій інформації, на який здійснювався запис,  додається до протоколу.

Після підписання протоколу члени Комісії та учасники засідання мають право протягом одного місяця з дня оформлення протоколу засідання знайомитися з ним  та вносити до нього зауваження, які оголошуються на черговому засіданні Комісії. Зауваження розглядаються та затверджуються на засіданні Комісії колегіально. Відмова Комісії від затвердження зауважень має бути обґрунтована у рішенні, копія якого протягом 7 днів з моменту прийняття видається особі, яка вносила зауваження до протоколу.

5.11.3. На вимогу осіб, повноважних знайомитися з протоколом засідання, за дорученням голови Комісії, друкованим способом виготовлюється відповідний витяг з протоколу і завіряється головою Комісії (печаткою комісії). Цей витяг надається та завіряється протягом 3 робочих днів з моменту звернення до голови Комісії з відповідною вимогою.

5.11.4. Хід кваліфікаційної співбесіди, складання іспиту  та перевірки письмової роботи (реферату) фіксується окремим протоколом, який приєднується до особової справи.

Відповіді на запитання поставлені кандидату в усній формі, оформлюються екзаменаційним листком окремо на кожного кандидата. Екзаменаційний листок містить  питання та повні відповіді кандидатів і його дані заносяться до вказаного вище окремого  протоколу.  

В разі надання рекомендації кандидату на посаду судді (з кадрового резерву) у відповідному суді в протоколі засідання комісії  фіксується надання такої рекомендації на конкурсній основі. У протоколі також  зазначається інформація стосовно інших кандидатів, які претендували на одну вакантну посаду судді.

5.11.5.      Фіксується факт та спосіб повідомлення головуючим про прийняте Комісією рішення.

5.11.6. У протоколі засідання  Комісії зазначаються зауваження, попередження головуючого учасникам засідання.

5.11.7. Протокол засідання Комісії підписується головуючим та секретарем на засіданні і долучається до особової справи. Матеріали  фіксування засідання технічними засобами на відповідні носії інформації  також приєднуються  до справи. До протоколу заноситься прийняте на засіданні Комісії рішення , яке проголошує головуючий.

 

Розділ VI. Порядок проведення кваліфікаційного атестування судді, кваліфікаційного іспиту, кваліфікаційної співбесіди

 

6.1. Метою кваліфікаційної атестації є перевірка та оцінка рівня професійної підготовленості судді (кандидата на посаду судді) з метою вирішення питання про присвоєння кваліфікаційного класу, рекомендації щодо обрання судді безстроково, рекомендації для зайняття посади судді.

6.2. Форми та порядок проведення кваліфікаційної атестації передбачені ст. ст. 90–93 Закону № 3018 – ІІІ.

6.3.  Кваліфікаційний іспит 

6.3.1. Порядок проведення іспиту та вимоги до документів визначено ст. 91 Закону № 3018– ІІІ, «Положенням про порядок розгляду питань та підготовки матеріалів щодо призначення на посаду професійного судді вперше», затвердженого Указом Президента України від 30 червня 2004 року № 697/2004, Порядком розгляду питань та підготовки матеріалів щодо призначення чи обрання на посаду професійного судді, переведення судді до іншого суду, звільнення з посади судді (методичні рекомендації), які затверджено рішенням Ради суддів України від 27 січня 2006 року № 35 (далі – методичні рекомендації).

6.3.2.     Кандидат на посаду судді готує письмове завдання (реферат) на актуальну, практично значущу тему, яку отримує у Комісії. Рецензію  на  реферат за дорученням голови Комісії готує один із членів Комісії. Критерії оцінки реферату:

а) повнота та глибина висвітлення питань;

б) загальна та юридична грамотність;

в) логічність аналізу та правильність висновку;

6.3.3. У встановлений головою Комісії день і час Комісія на засіданні перевіряє повноту поданих на розгляд документів та вжиття відповідним територіальним управлянням державної судової адміністрації заходів щодо перевірки відомостей, які містяться у поданих кандидатом документах, згідно "Положення про порядок розгляду питань та підготовки матеріалів щодо призначення на посаду професійного судді  вперше", затвердженого Указом Президента України від 30 червня 2004 року № 697/2004, вивчає якість виконаного претендентом письмового завдання, проводить з  ним співбесіду, задає питання, що здійснюється наступним чином.

3 метою забезпечення неупередженості, об'єктивності і рівних прав кандидатів при складанні іспиту кваліфікаційна комісія суддів:

                а) розробляє і затверджує Перелік рефератів і питань на іспит з урахуванням актуальності питань  для роботи  на  посаді судді місцевого  суду  і розробленої Академією суддів України Програми перевірки фахового рівня кандидатів на посаду судді та забезпечує доведення його до відома кандидатів;

                б) затверджує зміст білетів на іспит з викладенням в них питань таким чином, щоб у білеті знаходилися питання з різних галузей права.

На засіданні комісії голова комісії або член комісії за дорученням голови комісії здійснює доповідь стосовно поданих на розгляд комісії документів кандидата на посаду судді, а також доповідає зміст рецензії на письмову роботу (реферат) кандидата.

Для постановки кандидату на посаду судді запитань в усній формі кандидату надаються для вибору білети таким чином, щоб кандидат не бачив змісту білетів. Кандидат вибирає і передає члену комісії, який є відповідальним за доповідь матеріалів щодо кандидата і не готував рецензію на реферат даного кандидата, вибраний ним білет.

Вказаний член комісії з цього білету ставить йому по черзі в усній формі питання для отримання комісією на ці питання відповідей кандидата без підготовки. Члени комісії вправі задати кандидату на посаду судді питання стосовно його письмової роботи і питання, які не увійшли в білет, на питання якого відповідав кандидат.

Критерії оцінки відповідей на питання:

а)   повнота, правильність, логічність і послідовність розкриття суті кожного питання;

б)  точне визначення правових понять;

в)  стилістична грамотність відповіді.

            (Підпункт 6.3.3. у редакції Рішення № 189 від 29 жовтня 2009 року)

6.3.4. Способами вивчення особистих та моральних якостей кандидата на посаду судді можуть бути: вивчення матеріалів особової справи, офіційні запити до відповідних органів, співбесіди з кандидатом та іншими особами. Обов’язковими рисами кандидата мають бути відомі дані, які містяться у характеристиці за попереднім місцем роботи.

6.3.5. Комісія проводить конкурсний відбір кандидатів і надає рекомендацію для призначення на посаду судді вперше тому кандидату, який виявив найкращі знання. Члени Комісії (кожен окремо) оцінюють результати іспитів у прозорий і відкритий спосіб та складають остаточний список кандидатів, підрахувавши бали письмових та усних іспитів та затверджують перелік кандидатів, які отримали рекомендації для призначення на посади суддів у відповідних судах.

6.3.6. Проведення повторного іспиту здійснюється у такому ж порядку з урахуванням інформації щодо  кандидата за період,  що минув з часу складання першого кваліфікаційного іспиту.

6.3.7. Порядок зарахування осіб, які склали кваліфікаційний іспит, але не рекомендовані кандидатами у професійні судді за браком вакантних посад, до кадрового резерву на заміщення вакантних посад суддів здійснюється згідно з вимогами Положення про формування кадрового резерву на посади суддів місцевих, апеляційних та спеціалізованих судів.

              

6.4. Кваліфікаційна співбесіда (ст.92 Закону № 3018-III)

6.4.1. Кваліфікаційна співбесіда з суддею проводиться Комісією у випадках, передбачених законом, у тому числі у разі:

а)     присвоєння судді кваліфікаційного класу достроково (ч. 4 ст. 92 Закону № 3018-III).

Стосується питань підвищення суддею свого кваліфікаційного рівня, методів та форм удосконалення судочинства, засвоєння суддівських навичок.

За результатами співбесіди із зазначеного питання Комісія приймає рішення про присвоєння (відмову у присвоєнні) судді кваліфікаційного класу достроково.

б) присвоєння більш високого чергового кваліфікаційного класу (ч. 5 ст. 92 Закону № 3018-III)

Стосується значних успіхів, досягнутих суддею у виконанні своїх обов'язків, характеру та складності справ, які розглядає суддя, аналізу судової практики в межах його спеціалізації та пропозицій щодо її удосконалення. За результатами співбесіди із зазначеного питання Комісія приймає рішення про присвоєння (відмову у присвоєнні) судді запропонованого кваліфікаційного класу, або присвоєння більш високого кваліфікаційного класу, ніж запропоновано у поданні, або ухвалити рекомендацію про інше заохочення судді (наприклад, нагородження почесною відзнакою Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, преміювання судді із коштів, виділених на фінансування Комісії) або відкладення атестації (у разі недостатнього рівня професійних знань судді) на строк не більше шести місяців, але не менше трьох місяців.

Підставами для присвоєння судді більш високого кваліфікаційного класу, ніж запропоновано у поданні (але не більше ніж на 2 класи), або ухвалення рекомендації про інше заохочення судді є особливі суспільно-значущі досягнення судді у своєї діяльності, зокрема, організацію і проведення навчання серед суддів, кандидатів на посаду суддів, розгляд найбільш складних категорій справ у значній кількості та за коротшій термін при відсутності змінених або скасованих рішень за останні два роки.

в) поновлення кваліфікаційного класу (п. 6 ч. 2 ст. 87 Закону № 3018-III)

Поновлення кваліфікаційного класу відбувається у загальному порядку шляхом залишення судді у раніше присвоєному кваліфікаційному класі. При цьому судді не може бути за жодних умов присвоєний більш високий або нижчий кваліфікаційний клас, ніж він мав до прийняття рішення про пониження кваліфікаційного класу .

6.4.2. Розгляд подання щодо присвоєння наступного кваліфікаційного класу судді, якого переведено (обрано) на посаду в суді вищого рівня, без дотримання мінімального терміну перебування судді у раніше присвоєному кваліфікаційному класі, здійснюється після одного року  роботи судді на цій посаді.

6.4.3.   У висновку (рішенні) зазначається:

-    назва кваліфікаційної комісії суддів;

-    дата та місце проведення засідання;

-    прізвища та ініціали членів кваліфікаційної комісії суддів, присутніх на засіданні;

-    за ініціативою якої особи та відносно кого розглядалося питання;

-    біографічні дані особи, відносно якої розглядалося питання, та займану нею посаду на момент розгляду справи;

-    відомості, які характеризують особу, та показники її професійної діяльності;

-    рівень знань кандидата, які він показав при складанні кваліфікаційного іспиту, дата складання іспиту та тема реферату, що була предметом розгляду на засіданні;

-    результати співбесіди чи кваліфікаційного іспиту;

-    висновок щодо відповідності кандидатури вимогам закону для заняття посади судді або займаній посаді;

-    висновок про можливість присвоєння відповідного кваліфікаційного класу;

-    норми   законодавства,   якими   керувалася   Комісія   при   прийнятті рішення;

-    у резолютивній частині стисло викладається рішення Комісії щодо порушеного клопотання: (погодитися – не погодитися, задовольнити – відмовити), а також рішення по суті щодо судді  (кандидата на посаду судді), визнати його таким, що склав кваліфікаційний іспит і рекомендувати для призначення на посаду судді у відповідному суді чи за браком вакантних посад суддів, зарахувати до кадрового резерву на заміщення вакантних посад суддів впродовж трьох років (ст.91 Закону № 3018-III);  (рекомендувати для призначення (обрання) суддею, відмовити в наданні рекомендації, присвоїти відповідний клас, залишити в раніше присвоєному класі).

 

Розділ VII. Підстави і порядок розгляду матеріалів про припинення відставки судді

 

7. 1. Комісія  своїм рішенням припиняє перебування у відставці судді за поданням голови відповідного суду за місцем проживання судді чи його попередньої роботи у разі:

        повторного обрання на посаду судді;

        вчинення проступку, несумісного із званням судді;

                   винесення щодо судді обвинувального вироку, що набрав законної сили, а також у разі закриття кримінальної справи з нереабілітуючих підстав за згодою судді;

                   втрати громадянства України.

7.2. Суддя, відставку якого припинено, має право  протягом місяця оскаржити це рішення до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, рішення якої є остаточним.

Розділ VIII. Підстави і порядок розгляду матеріалів про звільнення з посади судді за загальними обставинами


                8.1. Комісія розглядає подання територіального управління державної судової адміністрації та за їх наслідками вносить пропозицію до Вищої ради юстиції про звільнення суддів з посад за обставин, зазначених у пунктах 1-3, 6-9 частини п'ятої статті 126 Конституції України.

  Рішення щодо вказаної пропозиції приймається на засіданні Комісії більшістю голосів її членів, які брали участь у засіданні.

                8.2. Комісія у відповідності до ст. 41 Закону № 2862 – XII та ст.ст. 94-95 Закону № 3018-III дає висновок про невідповідність рівня професійних знань судді займаній посаді та звільнення його з посади. Висновок направляється судді,  голові суду, де працює суддя, та Вищій раді юстиції для внесення подання до органу, що призначив чи обрав суддю. 

                Висновок про невідповідність рівня професійних знань судді займаній посаді та звільнення його з посади приймається за рішенням Комісії, прийнятим більшістю голосів
її членів, які брали участь у засіданні. Вказане рішення може бути оскаржено суддею в
порядку ст. 95 Закону № 3018-III до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

Розділ ІХ. Підстави і порядок розгляду матеріалів про звільнення з посади судді за  особливими обставинами.

              9.1. Комісія за наслідками дисциплінарного провадження вносить пропозицію до Вищої ради юстиції про звільнення суддів з посад за обставин, зазначених у пунктах 4, 5 частини п'ятої статті 126 Конституції України.

               9.2. Вказане рішення приймається Комісією в строки, передбачені для застосування дисциплінарного стягнення та в порядку встановленому розділом Х. «Дисциплінарне провадження» цього Регламенту.

               9.3. Суб’єктами звернень (подань) до кваліфікаційної комісії суддів із зазначеного питання є особи, визначені ст. 97 Закону № 3018-III, а для суддів обраних безстроково – також ст. 17 Закону № 1625-IV

               9.4. Рішення щодо вказаних пропозицій приймається на засіданні кваліфікаційної комісії суддів більшістю голосів її членів, які брали участь у засіданні.  

Розділ X. Дисциплінарне провадження щодо судді

               10.1. Дисциплінарне провадження

              10.1.1. Дисциплінарне провадження — це процедура розгляду визначеним законом органом офіційного звернення, в якому містяться відомості про порушення суддею вимог щодо його статусу, посадових обов'язків чи присяги судді.

               10.1.2. Обставини, за яких порушується дисциплінарне провадження, визначені у частині першій статті 31 Закону № 2862-XII.

               10.1.3. Дисциплінарне провадження передбачає:

1) здійснення перевірки даних про наявність підстав для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності (звільнення з посади); 

2) відкриття дисциплінарної справи;

3) розгляд дисциплінарної справи;

4) прийняття рішення.

               У кожній стадії дисциплінарного провадження комісією виноситься окреме рішення.

              10.2. Перевірка даних про дисциплінарний проступок

              10.2.1. Після надходження до Комісії звернення (подання), яким ініційовано питання про притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, воно включається до порядку денного найближчого засідання Комісії (підпункт 3.8.1 цього Регламенту), про що направляються відповідні повідомлення учасникам провадження.

              10.2.2. Перевірка даних про дисциплінарний проступок здійснюється за дорученням Комісії, яке викладається у формі рішення і надається одному із членів Комісії. Перевірка здійснюється шляхом одержання письмового пояснення від судді та інших осіб, витребування та ознайомлення з матеріалами судових справ, отримання іншої інформації від будь-яких органів, організацій, установ, громадян чи їх об'єднань. Член Комісії може відмовитись від проведення перевірки не більше двох разів поспіль, зважаючи на об’єктивні поважні причини – хвороба, відрядження тощо.

              10.2.3. Перевірка даних про дисциплінарний проступок голови Комісії проводиться трьома членами Комісії, яким доручено її здійснення відповідним рішенням Комісії.

               10.2.4. Термін перевірки не може перевищувати одного місяця з дня отримання доручення відповідним членом Комісії.

              10.2.5. За наслідками перевірки складається довідка із зазначенням дати складання та з викладенням фактичних обставин, виявлених під час перевірки, висновків і пропозиції. З довідкою і матеріалами негайно після закінчення перевірки повинен бути ознайомлений суддя, стосовно якого проводилася перевірка. У разі відмови судді від ознайомлення з довідкою чи розпису про ознайомлення з довідкою перевіряючий формує комісію (не менше 3-х осіб), яка складає та підписує відповідний акт, що додається до
довідки.

              10.2.6. Довідка і всі матеріали перевірки, з якими ознайомлений суддя, негайно після закінчення перевірки передаються до Комісії, яка вирішує питання про доцільність порушення дисциплінарного провадження.

              10.3 Порушення дисциплінарного провадження

              10.3.1. Не пізніше 10 днів з дня надходження довідки члена Комісії про наслідки перевірки та матеріалів перевірки голова Комісії включає до порядку денного найближчого засідання Комісії питання про доцільність порушення дисциплінарного провадження, про що обов'язково повідомляє учасників засідання (п. 5.3 цього Регламенту).

               10.3.2. За відсутності обставин, зазначених у статті 31 Закону № 2868-XII, з урахуванням висновків, викладених у довідці члена Комісії, який здійснював перевірку, кваліфікаційна комісія на засіданні приймає рішення про відмову в порушенні дисциплінарного провадження.

              10.3.3. За наявності обставин, зазначених у статті 31 Закону № 2868-XII, з урахуванням висновків, викладених у довідці члена Комісії, який здійснював перевірку,  кваліфікаційна комісія суддів приймає рішення про порушення дисциплінарного провадження.

              10.3.4. На цьому ж засіданні одночасно з порушенням дисциплінарного провадження кваліфікаційна комісія приймає рішення про відкриття дисциплінарної справи і надає судді строк подати свої заперечення на спростування обставин, викладених у довідці перевіряючого (не пізніше ніж за 15 днів до наступного засідання Комісії).

              У випадку прохання особи, яка притягається до дисциплінарної відповідальності, про розгляд дисциплінарної справи по суті у цьому ж засіданні, за наявності усіх необхідних матеріалів, комісія може прийняти рішення про розгляд дисциплінарної справи по суті у цьому ж засіданні.

              (Пункт 10.3.4. із змінами, внесеними згідно із Рішенням № 131-1 від 30 липня 2009 року)

                10.4. Розгляд дисциплінарної справи і прийняття рішення.

               10.4.1. На наступному засіданні Комісія розглядає дисциплінарну справу по суті і приймає рішення.

               10.4.2. Запрошення судді на вказане засідання Комісії є обов'язковим. У разі неявки судді на засідання Комісії застосовуються положення пункту 5.5. цього Регламенту.

               10.4.3. Доповідач доповідає Комісії про підстави для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності та обставини, встановлені перевіркою. Після доповіді доповідача заслуховуються особи, які були запрошені на засідання, досліджуються матеріали дисциплінарної справи. Члени Комісії мають право задавати запитання доповідачу, учасникам провадження та іншим особам, запрошеним на засідання.

               10.4.4. У разі необхідності проведення додаткової перевірки, витребування  додаткових матеріалів (за наявності письмових чи усних заперечень судді, які не спростовуються матеріалами перевірки) Комісія приймає рішення про оголошення перерви у розгляді справи та доручає ще одному члену Комісії в п’ятнадцятиденний строк з дня засідання провести відповідну перевірку з витребуванням додаткових матеріалів.

               10.4.5. Якщо Комісія за результатами розгляду дисциплінарної справи дійде висновку про відсутність підстав для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, а також у разі закінчення строку для застосування дисциплінарного стягнення, дисциплінарна справа та дисциплінарне провадження закривається, про що приймається відповідне рішення, яке направляється зацікавленим особам.

               10.4.6. У разі наявності підстав для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності комісія постановляє рішення про застосування до нього певного виду дисциплінарного стягнення. Рішення направляється зацікавленим особам.

              10.5 Рішення кваліфікаційної комісії суддів у дисциплінарній справі

              10.5.1. Рішення приймається на засіданні Комісії  більшістю голосів її членів, які брали участь у засіданні і підписується головуючим та членами Комісії, які брали участь у засіданні Комісії.   10.5.2. Рішення складається з вступної, мотивувальної і резолютивної частини.

           10.5.2.1. Вступна частина рішення у дисциплінарній справі повинна містити: назву комісії; дату і місце проведення засідання; прізвища та ініціали членів Комісії присутніх на засіданні; прізвище, ініціали та посаду особи за зверненням (поданням), якої порушено дисциплінарне провадження; прізвище, ім'я, по батькові судді щодо якого розглядається питання та його біографічні дані.

            10.5.2.2. В мотивувальній частині рішення коротко викладаються обставини дій, що тягнуть дисциплінарну відповідальність, пояснення судді, і відомості, що характеризують його особу, мотиви прийнятого рішення з посиланням на докази, обґрунтування необхідності застосування конкретного виду дисциплінарного стягнення, або підстави закриття справи.

           10.5.2.3. В резолютивній частині рішення вказуються міри дисциплінарної відповідальності, застосовані до судді, або підстави закриття справи, а також порядок і строк оскарження рішення.

           10.5.3. Рішення про закриття дисциплінарної справи та дисциплінарного провадження, крім вищезазначеної інформації, має містити інформацію про зміст подання (звернення), яким ініційовано питання про дисциплінарну відповідальність судді, встановлені комісією обставини, обґрунтування висновку про відсутність підстав для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності. В резолютивній частині вказується про закриття дисциплінарного провадження за відсутністю підстав для  притягнення судді до  дисциплінарної відповідальності.

           10.5.4. Відповідність копії рішення його оригіналу завіряється підписом  голови  Комісії та печаткою

10.6. Строки застосування, погашення (зняття) дисциплінарного стягнення

10.6.1. Дисциплінарне стягнення до судді застосовується Комісією не пізніше шести місяців після виявлення проступку, не враховуючи часу тимчасової непрацездатності судді або перебування його у відпустці. Подання скарги на рішення про притягнення  судді до  дисциплінарної відповідальності зупиняє перебіг строку дисциплінарного провадження.

10.6.2. День виявлення проступку має бути підтверджено особою, що ініціювала питання та може бути спростовано особою, щодо якої ініційоване питання.

10.6.3. Якщо суддю протягом року з дня накладення на нього дисциплінарного стягнення не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, він вважається таким, що не має дисциплінарного стягнення. Поновлення кваліфікаційного класу проводиться в загальному порядку.

            10.6.4. Дисциплінарне стягнення, накладене на суддю, може бути достроково зняте Комісією за поданням голови суду, а дисциплінарне стягнення, накладене на голову суду, за поданням голови вищестоящого суду

Розділ XI. Оскарження рішення (висновку) Комісії

 11.1. Оскарження рішення (висновку) Комісії з кваліфікаційної атестації

 11.1.1. Суддя або кандидат на посаду судді, не згодний з рішенням Комісії  щодо  його  атестації,  може  оскаржити  це рішення до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України у п'ятнадцятиденний строк з дня одержання копії рішення.

            11.1.2. Скарга  подається  через  Комісію,  яка постановила рішення.

11.1.3.       Комісія,   яка   постановила   рішення, одержавши скаргу, не пізніш як у триденний строк надсилає її разом з матеріалами атестації до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

 11.2.    Оскарження    рішення    комісії    про    притягнення    судді    до дисциплінарної відповідальності

 11.2.1. Суддя чи особа,  зазначена в частині другій ст. 97 Закону  № 3018-III, можуть оскаржити рішення Комісії про притягнення судді до дисциплінарної відповідальності до Вищої ради юстиції не пізніше одного місяця з наступного дня після вручення їм копії рішення.

            11.2.2. Скарга подається через Комісію, яка постановила рішення.

            11.2.3. Комісія не пізніш як у триденний строк після одержання скарги надсилає її разом з матеріалами дисциплінарної справи до Вищої ради юстиції.

 

Розділ XII. Внесення змін до Регламенту

12.1. Зміни чи доповнення до цього Регламенту можуть бути ініційовані членом (членами) Комісії.

Такі зміни чи доповнення затверджуються на засіданні Комісії більшістю голосів від загального складу.

 

Розділ XIII. Регламент Комісії

          13.1. Регламент Комісії, який затверджується на її засіданні, якщо за нього проголосувало більшість членів комісії від загального складу, розробляється відповідно до Типового регламенту роботи кваліфікаційної комісії суддів, затвердженого Головою Верховного Суду України за погодженням з Радою суддів України та Міністерством юстиції України.