flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки (Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань)

Процедура UA-2021-08-19-002541-c

Послуги з централізованого адміністрування мереж, інформаційних ресурсів та послуг технічної підтримки (Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань)

Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:72220000-3: Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань

Закупівля зареєстрована за ідентифікатором UA-2021-08-19-002541-c

Згідно з ч. 4 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом.

Відповідно до ч. 10 ст. 3 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом.

Згідно п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону замовник має право як виняток застосувати переговорну процедуру закупівлі у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником.

На виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів», положень Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 затверджено Положення про автоматизовану систему документообігу (далі - Положення).

Відповідно до частини 2 розділу IV Положення технічний супровід та підтримка працездатності АСДС, модуля автоматизованого розподілу та інших підсистем, здійснюються адміністратором на підставі договорів, укладених з головними розпорядниками бюджетних коштів. В пункті 5 частини 1 розділу ІІ визначено, що адміністратор АСДС (далі - адміністратор) - Державне підприємство "Інформаційні судові системи", віднесене до сфери управління Державної судової адміністрації України. Підприємство є адміністратором Єдиної судової інформаційної системи (далі - ЄСІС) та Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі ЄСІТС) і вживає заходів, пов'язаних із технічним та організаційно-технологічним забезпеченням функціонування АСДС та інших підсистем, у тому числі в якості системного інтегратора.

Протягом останніх років Державним підприємством «Інформаційні судові системи» в місцевих загальних судах Одеської області здійснюється:

- підтримка працездатності локальних обчислювальних мереж (перепроектовується за необхідністю існуюча ієрархічної кабельної системи, що включає в себе всі необхідні пасивні та активні компоненти для створення середовища передачі інформації за технологією Ethernet з пропускною здатністю lOOMbit/сек; налагоджуються мережеві інтерфейси та правила комутації пакетів для робочих станцій, серверів та іншого мережевого обладнання з метою здійснення надійного та безпечного обміну інформацією в локальній обчислювальній мережі);

- супроводження підключення до всесвітньої мережі Інтернет та підтримується доступ до всесвітньої мережі Інтернет шляхом отримання Замовником доступу до глобальної інформаційної системи з використанням технологій ADSL, Ethernet, Fiber Optic Channel;

- підтримка працездатності маршрутизаторів створення резервних копій системних налаштувань та відновлення після збоїв, оновлення внутрішнього ПЗ. структури комутаторів за наявності мережевого кластеру;

- забезпечення поштовими скриньками працівників судів за допомогою поштових локальних та глобальних серверів;

- підтримка працездатності логічної структури обміну даними за допомогою віртуальної приватної захищеної мережі (VPN);

- підтримка працездатності єдиної мережі передачі даних абонентів з використанням кодованих віртуальних каналів Здійснення моніторингу працездатності та збору статистичних показників активного мережевого обладнання за допомогою спеціалізованої системи моніторингу, налаштування та підтримка її працездатності (проведення віддаленої діагностики серверних систем, у разі необхідності оптимізації роботи у відповідності до технічних характеристик для забезпечення надійної та ефективної роботи; забезпечення необхідних технічних заходів для виявленні комп’ютерних вірусів з метою їх ліквідації; забезпечення моніторингу технічної працездатності в суді відповідного серверного обладнання, комутуючого обладнання локальних обчислювальних мереж, маршрутизаторів та модемів підключених до мережі Інтернет; забезпечення моніторингу використання співробітниками суду доступу до мережі Інтернет);

- адміністрування баз даних та забезпечення обміну інформацією між центральної базою даних та локальними базами даних (зберігання та підтримка в актуальному стані баз даних; захист баз даних від знищення, пошкодження або несанкціонованого доступу; забезпечення надсилання судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень);

- послуги технічної підтримки (консультаційна підтримка; поточне адміністрування мережевого обладнання; поточне адміністрування серверного обладнання (контролери домену, поштові сервери, сервер автоматизованої системи документообігу).

З метою належного функціонування ЄСІС на виконання вимог чинного законодавства з питань технічного захисту інформації, договірної документації Державним підприємством «Інформаційні судові системи» надане Замовнику обладнання для забезпечення програмно-технічної платформи обробки даних.

Для забезпечення безперебійної роботи судової системи будь-яка система електронного суду повинна тісно інтегруватися з інформаційною системою, вже існуючою у судах України. На сьогоднішній день ДП «Інформаційні судові системи» напрацьовано унікальний досвід щодо обробки значних масивів даних, розробки форматів та протоколів обміну даними у електронному вигляді, реалізації та впровадження центральних серверів обміну повідомленнями та відповідних електронних сервісів, створення відповідних інтерфейсів користувача та вирішення технічних та організаційних питань у національному масштабі. Тому слід звернути увагу, що, використовуючи надбаний досвід та технології, Учасник має можливість створити таку інтеграцію, не порушуючи налагоджених виробничих процесів у судах.

Таким чином, можна зробити висновок про те, що ДП «Інформаційні судові системи» є первинним постачальником послуг засобами автоматизованої системи документообігу суду, крім цього, ними реалізовано повний набір механізмів, що забезпечує надання зазначених послуг.

Застосування переговорної процедури зумовлено тим, що можлива зміна адміністратора ЄСІС скоріш за все унеможливить супроводження та технічну підтримку ЄСІС, що у свою чергу призведе до призупинення автоматичної відправки рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, збільшення навантаження на співробітників суду для ведення інформаційно-довідкової роботи у суді, виникнення необхідності в конвертації даних, що накопичувалися в ЄСІС, ускладнення роботи з центральною базою даних, яка містить всі документи, що створюються у судовій системи. Також використання іншого програмного продукту може привести до зупинки обміну даними між судами загальної юрисдикції та органами досудового слідства, що у свою чергу на певний період (до створення відповідних умов) призведе до повної зупинки функціонування ЄСІС.

Згідно п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону замовник має право як виняток застосувати переговорну процедуру закупівлі у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником.

Відсутність конкуренції з технічних причин може існувати одночасно з необхідністю захисту прав інтелектуальної власності на продукти чи технології, що створюються (передаються) під час закупівлі товарів чи послуг. Ці обставини не виключають одна одну, а в деяких випадках є взаємопов’язаними. В такому разі можуть існувати принаймні дві підстави для обґрунтування саме переговорної процедури закупівлі.

Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України «Про авторське право і суміжні права, комп’ютерні програми є об’єктами авторського права. Все зазначене вище програмне забезпечення, комп’ютерні програми з вбудованими модулями, права інтелектуальної власності, права на які передано ДП «Інформаційні судові системи», мають ознаки об’єктів авторського права. Це підтверджується тим, що по-перше, відповідно до наданих на дослідження документів, вони мають об’єктивну форму свого вираження, а по-друге, надані на дослідження документи не містять інформації, яка б спростовувала наявність творчої праці при їх створенні.

У зв’язку з тим, що сума за надання послуг підпадає під дію Закону України «Про публічні закупівлі», а надання цих послуг можливе тільки Державним підприємством «Інформаційні судові системи» у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, вирішено застосувати переговорну процедуру закупівлі.

Розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі: Державний бюджет України 544 631,04 грн.