flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати перевірки Рахунковою палатою України по Одеській, Миколаївській та Херсонській областях в рамках аудиту ефективності використання бюджетних коштів на забезпечення приміщеннями місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції, їх екс

Результати перевірки Рахунковою палатою України по Одеській, Миколаївській та Херсонській областях в рамках аудиту ефективності  використання бюджетних коштів на  забезпечення  приміщеннями  місцевих  та апеляційних  судів  загальної  юрисдикції,  їх  експлуатацію, оплату комунальних  послуг та  енергоносіїв в територіальному управлінні  Державної судової адміністрації  України в Одеській області

           Відповідно до статті 98 Конституції України, статті 110 Бюджетного кодексу України, статей 2, 6, 7, 22 та 24 Закону України «Про Рахункову палату» та згідно плану роботи Колегії Рахункової палати на 2013 рік, на виконання доручення на право проведення перевірки (аудиту) від 21.02.2013 №02-161, контрольною групою територіального управління Рахункової палати України по Одеській, Миколаївській та Херсонській областях у складі:

           Шаповал М. В. – начальника відділу, керівника групи;

           Буцковської П.І. – головного спеціаліста, члена групи;

           Гуслякової Т.Є. – провідного спеціаліста, члена групи;

           Авраменка В.В. – провідного спеціаліста, члена групи                                                   

з відома начальника управління Куценка Володимира Дмитровича та в присутності начальника відділу планово – фінансової діяльності, обліку та звітності Ліпської Валентини Петрівни проведено перевірку в територіальному управлінні Державної судової адміністрації  України в Одеській області (далі – теруправління) в  рамках аудиту ефективності  використання бюджетних коштів на  забезпечення  приміщеннями  місцевих  та апеляційних  судів  загальної  юрисдикції,  їх  експлуатацію, оплату комунальних  послуг та  енергоносіїв

           Перевірка проводилась вибірковим порядком.

          Перевірка розпочата:  20.03.2013,  закінчена: 22.03.2013.

 Мета перевірки: встановлення фактичного стану справ щодо ефективного використання бюджетних коштів на забезпечення приміщеннями місцевих та апеляційних судів, їх експлуатацію, оплату комунальних послуг та енергоносіїв у 2012 році, а також  оцінка стану внутрішнього контролю в цій сфері.

Предмет перевірки: кошти Державного бюджету України та їх рух (визначення джерел, повнота та своєчасність фінансування, законність та цільове використання, ефективність управління ними), зокрема за бюджетними програмами (КПКВК):

-   0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами»;

·      нормативно-правові акти, які регламентують діяльність Державної судової адміністрації України з питань забезпечення приміщеннями місцевих та апеляційних судів, їх експлуатації, оплати комунальних послуг, енергоносіїв та інші документи з питань перерахування та використання коштів Державного бюджету України, організаційного, інформаційно-довідкового характеру;

·      розпорядчі документи Державної судової адміністрації України, органів  виконавчої та судової влади з вказаних питань;

·      фінансова, бюджетна, статистична та судова звітність, аналітичні, узагальнені та інші довідкові матеріали, що характеризують стан використання коштів Державного бюджету України, відповідність отриманих даних очікуваним показникам результативності.

 

Загальні відомості щодо об’єкту аудиту

 

Відповідальними за фінансово-господарську діяльність за період, що підлягав дослідженню були:

з правом першого підпису на банківських та касових документах – начальник управління Куценко Володимир Дмитрович, за весь перевіряємий період;

з правом другого підпису на банківських та касових документах –  начальник відділу планово – фінансової діяльності, обліку та звітності Ліпська Валентина Петрівна, за весь перевіряємий період. 

Юридична та фактична адреса Територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області: 65005, м. Одеса, Малиновський район, вул. Бабеля, 2. Код ЄДРПОУ – 26302945. Телефони: 331 - 425, 331 - 427.

Організаційно – правова форма за КОПФГ: 410 орган державної влади.

Вид діяльності за КЕВД – 84.23. Діяльність у сфері юстиції та правосуддя.

Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Одеській області діє на підставі Положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України (далі – Положення), затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 04.04.2011 №82.

Основна мета територіального управління є організаційне забезпечення  діяльності  місцевих  судів  та  створення  належних  умов для їх функціонування суддів та забезпечення роботи суддівського самоврядування.

 

 Аналіз обґрунтованості формування на 2012 рік потреби у бюджетних коштах за бюджетною програмою (КПКВК) 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» (загальний та спеціальний фонд державного бюджету).

 

  Здійснивши аналіз стану планування видатків загального та формування спеціального фондів державного бюджету на здійснення правосуддя місцевими судами встановлено, що здійснення видатків на 2012 рік передбачалось за рахунок бюджетної програми за КПКВК 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» (загальний та спеціальний фонд державного бюджету).

Протягом періоду, який підлягав перевірці територіальне управління визначено розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (3).

Для забезпечення діяльності судів та установ судової системи та здійснення правосуддя місцевими судами Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Одеській області розрахована потреба в коштах державного бюджету на 2012 рік загалом за двома бюджетними програмами (загальна сума 365290,41 тис. грн.):

- КПКВК 0501010 «Організаційне забезпечення діяльності судів та установ судової системи» (загальний фонд державного бюджету - 3180,37 тис. грн.);

- КПКВК 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» (загальний та спеціальний фонд державного бюджету - 362110,04 тис. гривень).

Показники видатків до проектів кошторису  були обґрунтовані відповідними розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків або класифікації кредитування бюджету і деталізовані за видами та кількістю товарів (робіт, послуг) із зазначенням вартості за одиницю, що відповідає вимогам  статті  22  постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 «Про затвердження порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ».

Однак, в недотримання вимог пунктів 14, 17 постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 №228 «Про затвердження порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Одеській області не здійснювалися розрахунки до проектів кошторисів за спеціальним фондом державного бюджету на відповідний рік[1]. Із наданих пояснень територіального управління витікає, що  потреба в коштах розраховується загальна для всіх судів, а не за бюджетними програмами загального та спеціального фонду. Щороку таблиці ( з правилами та формулами) для розрахунку потреби судів доводяться Державною судовою адміністрацією України. Затверджується розрахований бюджетний запит територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області Державною судовою адміністрацією України. 

        На підставі затвердженого бюджетного запиту затверджується кошторис видатків за бюджетними програмами загального та спеціального фондів доводиться територіальному управлінню Державною судовою адміністрацією України.

       

Порівняльний аналіз потреби в коштах державного бюджету та затвердженого кошторису на 2012 рік наведено в таблиці №1 (тис. грн.):

таблиця 1

КЕКВ

Найменування витрат

Всього на рік
(грн)
(за розрахунками розгорнутої електр таблиці бюджетного запиту на 2012 рік)

Закон України "Про державний бюджет України на 2012р." зі змінами, грн. (загальний фонд)

Закон України "Про державний бюджет України на 2012р." зі змінами, грн. (спеціальний фонд)

 

Відхилення (гр.5+гр.4)/гр.3*100

 
 
 

1

2

3

4

5

6

 

1110

Оплата праці працівників бюджетних установ:

83 465 300

63155700

14954700

93,58

 

1120

Нарахування на з/плату

30 297 800

22925600

5428600

93,59

 

1130

Придбання товарів і послуг

145 787 761

0

10497500

7,20

 

1131

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування:

41 744 888

0

6676000

15,99

 

1134

Оплата послуг (крім комунальних):

104 018 804

0

3774900

3,63

 

1135

Інші видатки:

24 069

0

46600

193,61

 

1140

Видатки на відрядження:

148 800

0

90000

60,48

 

1160

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв:

4 331 234

483400

3847800

100,00

 

1161

  - теплопостачання

1 536 701

155000

1339800

97,27

 

1162

  - водопостачання

256 362

33900

193200

88,59

 

1163

  - електроенергії

1 229 441

174000

1264800

117,03

 

1164

  - природного газу

986 573

87000

723000

82,10

 

1165

  - інших комунальних послуг

144 348

14500

98400

78,21

 

1166

  - інших енергоносіїв

177 809

19000

228600

139,25

 

1170

Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення

 

0

0

0,00

 

1340

Поточні трасферти населенню:

112 050

0

0

0,00

 

1343

Інші поточні трансферти населенню:

112 050

0

0

0,00

 

2000

Капітальні видатки:

97 967 097

0

302500

0,31

 

2110

Придбання обладнання і предметів довгострокового користування

14 369 500

0

302500

2,11

 

2121

Будівництво (придбання) житла

26 097 597

0

0

0,00

 

2123

Інше будівництво (придбання)

4 500 000

0

0

0,00

 

2133

Капітальний ремонт інших об’єктів

13 400 000

0

0

0,00

 

2143

Реконструкція інших об’єктів

39 600 000

0

0

0,00

 

2144

Реставрація пам’яток культури, історії, архітектури

 

0

0

0,00

 

 

Всього видатків на суди:

362 110, 042

86564,700

35121,100

33,6

 

 

  Кошторисом доходів та видатків державного бюджету на 2012 рік затверджені видатки у загальній сумі 121685,7 тис. грн., у тому числі загального фонду державного бюджету – 86564,7 тис. грн., спеціального фонду державного бюджету – 35121,1 тис. гривень.

         Тобто, загальна потреба в коштах загального та спеціального фонду державного бюджету задоволена на 33,6 відсотків).

            В розрізі видатків потреба в бюджетних коштах на 2012 рік по відношенню до затвердженого кошторису видатків має таке співвідношення:

- по забезпеченню приміщеннями місцевих та апеляційних судів, шляхом  будівництва нових приміщень та закінчення незавершеного будівництва (потреба - 4500,00 тис. грн., при цьому кошти на зазначені видатки не виділялись у 2012 році);

- проведення робіт з поточного ремонту приміщень, капітального ремонту (реконструкції) та реконструкції інших об’єктів (потреба – 53000,0 тис. грн., при цьому кошти на зазначені видатки не виділялись у 2012 році);

- по оплаті комунальних послуг з теплопостачання  (потреба – 1 536,70 тис. грн., затверджено кошторисом загалом за загальним та спеціальним фондом державного бюджету – 1494,8 тис. грн., або 97,3 відсотків);

по оплаті комунальних послуг з електропостачання (потреба – 1229,44  тис. грн., затверджено кошторисом загалом за загальним та спеціальним фондом державного бюджету – 1438,8 тис. грн., або 117,03 відсотків);

- по оплаті комунальних послуг з водопостачання  (потреба – 256,36 тис. грн., затверджено кошторисом загалом за загальним та спеціальним фондом державного бюджету – 227,1 тис. грн., або 88,6 відсотків);

- по оплаті послуг з інших комунальних послуг (побутові відходи) (потреба – 144,35 тис. грн., затверджено кошторисом загалом за загальним та спеціальним фондом державного бюджету – 112,9 тис. грн., або 78,2 відсотків);

  - по оплаті інших енергоносіїв (потреба – 177,81 тис. грн., затверджено кошторисом загалом за загальним та спеціальним фондом державного бюджету – 247,6 тис. грн., або 139,3 відсотків);

        - по оплаті послуг з прибирання приміщень (потреба – 470,2 тис. грн., затверджено кошторисом загалом за загальним та спеціальним фондом державного бюджету – 363,11 тис. грн., або 77,22 відсотків);

- по оплаті інших експлуатаційних послуг (потреба – 24,07 тис. грн., затверджено кошторисом загалом за загальним та спеціальним фондом державного бюджету – 46,6 тис. грн., або 193,6 відсотків).

            Довідково: збільшення тарифів потребувало збільшення кошторисних призначень для оплати комунальних послуг для місцевих загальних судів на 2012 рік.  У зв’язку з чим територіальним управлінням було направлено листи в ДСА України від 08.10.2012 №5-3000/12, від 27.06.12 №5-2122/12, щодо збільшення кошторисних призначень на комунальні послуги за рахунок економії коштів (зменшення видатків) за іншими кодами.

         Отже, у 2012 році видатки на будівництво (придбання) житла, інше будівництво (придбання адмінприміщень), капітальний ремонт та реконструкцію інших об’єктів) не передбачалися. Зазначене свідчить про те, що державою не забезпечується виконання вимоги статті 133 «Забезпечення потреб судді, пов’язаних з його діяльністю» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 №2453-VI.

 

 Дослідження виконання бюджетної програми (КПКВК) 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами», стан її виконання та результативності щодо забезпечення приміщеннями місцевих судів загальної юрисдикції, їх експлуатації, оплати комунальних послуг та енергоносіїв за 2012 рік та рівень забезпеченості цих заходів фінансовими ресурсами.

 

 Статтею 140 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 №2453-VI визначено, що забезпечення функціонування судової влади передбачає: визначення  в  Державному  бюджеті  України  видатків   на
фінансування  судів  не  нижче  рівня,  що  забезпечує  можливість
повного і незалежного здійснення правосуддя відповідно до закону;
законодавче гарантування повного і своєчасного фінансування судів; гарантування достатнього рівня соціального забезпечення суддів.

Кошторисні призначення  на  2012 рік  на утримання місцевих судів по КПК 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами»  за загальним та спеціальним фондом  становили лише 33,6 відс. від затвердженої кошторисної потреби (362110,0 тис. гривень). 

 

 Порівняльний аналіз затвердженого кошторису та касових видатків у 2012 році наведено в таблиці №2 (тис. грн.):

таблиця 2

КЕКВ

Найменування витрат

Затвердж кошторисні призначення загального фонду на рік

Затвердж кошторисні призначення спеціального фонду на рік

Касові видатки за рік. заг.ф.

Касові видатки за рік. спец.ф.

Відхилення (гр.9/гр.7)*100 загал фонд

Залишки кошт загал фонду

Відхилення (гр.10/гр.8)*100 спеціального фонду

 

Залиш

ки коштів

Спец

фонду

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1110

Оплата праці працівників бюджетних установ:

63155700

14954700

63155700

10949400

100,0

0

73,22

0

1120

Нарахування на з/плату

22415600

4713600

22415600

3806700

100,0

0

80,76

0

1130

Придбання товарів і послуг

0

11132500

0

9339268,67

0

0

98,64

1641430

1131

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар, у тому числі м’який інвентар та обмундирування:

0

6764600

0

6113358,08

0

0

98,85

573641

1134

Оплата послуг (крім комунальних):

0

4359900

0

3217970,72

0

0

98,30

1067789

1135

Інші видатки:

0

8000

0

7939,87

0

0

99,25

0

1140

Видатки на відрядження:

0

90000

0

80000

0

0

100,00

10000

1160

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв:

993400

3847800

993400

3847706,75

100

0

100,00

0

1161

- теплопостачання

455000

1339800

455000

1339797,63

100

0

100,00

0

1162

- водопостачання

33900

193200

33900

193199

100

0

100,00

0

1163

- електроенергії

274000

1264800

274000

1264800

100

0

100,00

0

1164

- природного газу

87000

723000

87000

722999,84

100

0

100,00

0

1165

- інших комунальних послуг

14500

98400

14500

98400

100

0

100,00

0

1166

- інших енергоносіїв

129000

228600

129000

228510,28

100

0

99,96

0

1170

Дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення

0

 

0

0

0

0

0

0

1340

Поточні трасферти населенню:

0

 

0

0

0

0

0

0

1343

Інші поточні трансферти населенню:

0

 

0

0

0

0

0

0

2000

Капітальні видатки:

0

382500

0

302500

0

0

0

79997

2110

Придбання обладнання і предметів довгострокового користування

0

382500

0

302500

0

0

0

79997

2121

Будівництво (придбання) житла

0

 

0

0

0

0

0

0

2123

Інше будівництво (придбання)

0

 

0

0

0

0

0

0

2133

Капітальний ремонт інших об’єктів

0

 

0

0

0

0

0

0

2143

Реконструкція інших об’єктів

0

 

0

0

0

0

0

0

2144

Реставрація пам’яток культури, історії, архітектури

0

 

0

0

0

0

0

0

 

Всього видатків на суди:

 

86564700

35121100

86564700

28325575,4

 

0

 

1731427

 

        Дані таблиці свідчать про те, що у 2012 році за загальним фондом державного бюджету касові видатки проведені на рівні 86564,7 тис. грн., або 100 відс. до затвердженого кошторису (86564,7 тис. гривень).

 

       Касові видатки за спеціальним фондом державного бюджету склали 28325,57 тис. грн. при затвердженому кошторисі витрат (35121,1 тис. грн.), або виконання кошторису дорівнює  81 відсоткам.   Залишок невикористаних коштів на кінець звітного періоду становить 1731,427 тис. гривень. Бюджетні кошти на кінець року не використані, у зв’язку з не проведенням ГУ ДКСУ в Одеській області зареєстрованих фінансових зобов’язань територіального управління.

 

         Довідково: джерелом формування спеціального фонду державного бюджету за бюджетною програмою КПКВ 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» є надходження за кодом доходів 220300 «Судовий збір». Статтею 3 Закону України «Про судовий збір» встановлено, що судовий збір справляється: за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством; за подання до суду апеляційної і касаційної скарг на судові рішення, заяви про перегляд судового рішення у зв'язку з нововиявленими обставинами, заяви про скасування рішення третейського суду, заяви про видачу виконавчого документа на примусове виконання рішення третейського суду та заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України; за видачу судами документів.

 

 

       Стан забезпечення експлуатації приміщень місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції,  оплати комунальних послуг та енергоносіїв за 2012 рік та рівень забезпеченості цих заходів фінансовими ресурсами.

 

Фінансування місцевих загальних судів Одеської області за загальним та спеціальним фондом в 2012 році наведено в таблиці.

таблиця 3

№ п/п

 

 

 

 

Назва суду

 

 

 

 

Затверджено бюджетним запитом на 2012 рік, тис. грн.

Кошторисні призначення з урахуванням змін на 2012 рік, тис. грн.

Рівень врахування потреби, %

1

Ананьївський районний суд Одеської області

5444,37

1705,6

31,33

2

Арцизький районний суд Одеської області

15775,28

2088,6

13,24

3

Балтський районний суд Одеської області

5755,06

2520,1

43,79

4

Березівський районний суд Одеської області

4643,21

1955,2

42,11

5

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

14630,73

5568,7

38,06

6

Біляївський районний суд Одеської області

14817,47

4592,8

31,00

7

Болградський районний суд Одеської області

8655,68

2913,1

33,66

8

Великомихайлівський районний суд Одеської області

4061,07

1636,2

40,29

9

Іванівський районний суд Одеської області

3491,82

1450,9

41,55

10

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

23124,78

5972,1

25,83

11

Іллічівський міський суд Одеської області

12343,15

3137,6

25,42

12

Кілійський районний суд Одеської області

12748,92

2279,2

17,88

13

Кодимський районний суд Одеської області

5096,87

1748,2

34,30

14

Комінтернівський районний суд Одеської області

6852,65

3502,9

51,12

15

Котовський міськрайонний суд Одеської області

14289,56

4334,9

30,34

16

Красноокнянський районний суд Одеської області

9076,68

1511,5

16,65

17

Любашівський районний суд Одеської області

3845,86

1966,4

51,13

18

Миколаївський районний суд Одеської області

8816,34

1427,4

16,19

19

Овідіопольський районний суд Одеської області

6513,61

3443,4

52,86

20

Ренійський районний суд Одеської області

6191,12

1913,9

30,91

21

Роздільнянський районний суд Одеської області

17634,56

2976

16,88

22

Савранський районний суд Одеської області

2498,83

1352,1

54,11

23

Саратський районний суд Одеської області

4350,92

2280,9

52,42

24

Тарутинський районний суд Одеської області

6377,66

2096,4

32,87

25

Татарбунарський районний суд Одеської області

4555,92

2523,6

55,39

26

Теплодарський міський суд Одеської області

3302,32

1618,7

49,02

27

Фрунзівський районний суд Одеської області

3008,60

1447,4

48,11

28

Ширяївський районний суд Одеської області

4480,14

1617,2

36,10

29

Южний міський суд Одеської області

4050,71

1491,4

36,82

30

Київський районний суд м.Одеси

29946,42

11169,8

37,30

31

Малиновський районний суд м.Одеси

25726,18

12254,8

47,64

32

Приморський районний суд м.Одеси

46087,56

14183,7

30,78

33

Суворовський районний суд м.Одеси

23915,96

11005,1

46,02

 

Всього:

362110,04

121685,8

33,60

 

Кошторисні призначення  на  2012 рік  на комунальні видатки за досліджуваною програмою  за загальним та спеціальним фондом склали 4841,2 тис.грн., що становить 112 відс. від заявленої кошторисної потреби в 4331,2 тис. гривень. 

 Фактично профінансовано оплату комунальних послуг в 2012 році  по загальному фонду відповідної програми  в сумі 993,4 тис.грн., або в повному обсязі від річного кошторису.  За спеціальним фондом  кошторисні призначення  на 2012 рік складали  – 3847,8 тис. грн.,. та профінансовано  3847,8 тис.грн. (100 відсотків).

За загальним фондом державного бюджету проведені касові видатки на оплата комунальних послуг та енергоносіїв в розрізі КЕКВ складали -  1161 «Оплата теплопостачання» - 455,0 тис. грн., 1162 «Оплата водопостачання» - 33,9 тис. грн., 1163 «Оплата електроенергії» - 274,0 тис. грн., 1164 «Оплата природного газу» - 87,0 тис. грн., 1165 «Оплата інших комунальних послуг» - 14,5 тис. грн., 1166 «Оплата інших енергоносіїв» - 129,0 тис. гривень.

За спеціальним фондом державного бюджету територіальному управлінню у 2012 році проведені касові видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв витрачено - КЕКВ 1161 «Оплата теплопостачання» - 1339,8 тис. грн., 1162 «Оплата водопостачання» - 193,2 тис. грн., 1163 «Оплата електроенергії» - 1264,8 тис. грн., 1164 «Оплата природного газу» - 723,0 тис. грн., 1165 «Оплата інших комунальних послуг» - 98,4 тис. грн., 1166 «Оплата інших енергоносіїв» - 228,5 тис. гривень.

Залишок невикористаних асигнувань по сплаті комунальних послуг спеціального фонду за КПКВ 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» станом на 01.01.2013 року становить 0,093 тис. грн., в тому числі: КЕКВ 1161 «Оплата теплопостачання» - 0,002 тис. грн.; КЕКВ 1162 «Оплата водопостачання» - 0,001 тис. грн.; КЕКВ 1166 «Оплата інших енергоносіїв» - 0,090 тис. гривень.

 

 Аналіз стану забезпечення судів приміщеннями, визначення загальної площі приміщень (м2) та приміщень, які відповідають вимогам щодо здійснення правосуддя (м2). Відповідність фактичного стану забезпечення приміщень державним   будівельним нормам, зокрема ДБН В.2.2-26:2010 «Будинки і споруди. Суди», зокрема достатньої кількості залів судових засідань, нарадчих кімнат, приміщень для конвою та підсудних, суддів і працівників апарату судів, кімнат для прокурорів та адвокатів, свідків, доступності приміщень для маломобільних груп населення  тощо.

        

Загальна кількість судів в Одеській області, які задіяні для здійснення правосуддя це Малиновський, Приморський, Суворовський, Київський  районні суди м. Одеси, Ананьївський, Арцизський, Балтський, Березівський, Болградський, Білгород - Дністровський, Біляївський, Іванівський, Ізмаїльський, Комінтернівський - 2, Ренійський, Саратський, Біляївський, Великомихайлівський, Кілійський, Кодимський районні, Котовський міськрайонний - 2, Красноокнянський, Любашівський, Миколаївський, Овідіопольський, Роздільнянський, Савранський, Тарутинський Татарбунарський, Фрунзівський, Ширяївський районні, Іллічівський, Южний та Теплодарський міські суди Одеської області.

 

                 

                                

Проведеною перевіркою встановлено, що будівлі розташування місцевих судів загальної юрисдикції в переважній більшості перевантажені або мають місце дефекти та пошкодження, тобто потребують поточного та капітального ремонту (33 суди): потребують поточного ремонту – 19 будівель; поточного та капітального ремонту різної складності – 12 будівель; загалом потребує капітального ремонту приміщення Красноокнянського районного суду Одеської області.

Переважна більшість будинків розташування місцевих судів загальної юрисдикції Одеської області, а саме 26 судів не мають достатньої площі для здійснення судочинства: залів судових засідань, конвойних приміщень, камер для підсудних відповідно до інструкції  «Про порядок конвоювання та тримання в судах обвинувачених (підсудних), засуджених за вимогою судів», приміщень для апарату суду та суддів.

Враховуючи вищевикладене, можна констатувати той факт, що місцеві суди загальної юрисдикції Одеської області не повністю забезпечені належними  умовами  для   функціонування  судів та діяльності суддів, чим не дотримані вимоги пункту 2 статті 133 Закону України «Про судоустрій та статус суддів».

           За даними територіального управління державної судової адміністрації за 2012 рік загальна площа приміщень судів, що припадає на одного суддю складає 131,10 кв.м., що не відповідає  розрахунковій площі приміщень, що припадає   в середньому на одного суддю  (відповідно до додатку А таблиці А.1 ДБН В.2.2.-26:2010 С.21«Будинки і споруди. Суди») і визначена в розмірі  167 кв.м та загальній площі на одного суддю в розмірі 250 кв. метрів. Крім того, площа робочих кабінетів судді відповідно до вимог п.6.3.12  ДБН В.2.2.-26:2010 С.21 повинна бути не менше ніж 12  кв. метрів.   

        Відповідно до вимог п.6.3. п.п.6.3.1 ДБН В.2.2.-26:2010 С.21 кожному судді слід передбачити окремий кабінет. Крім того, статтею 133 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 №2453-VI визначено, що суддя забезпечується окремим кабінетом, робочим місцем та необхідними для роботи засобами.

         В той же час, перевіркою встановлено, що в Білгород- Дністровському районному суді при штатній чисельності суддів в кількості 13 осіб в наявності лише 9 кабінетів для суддів. Аналогічна ситуація відмічається і в Болградському районному суді, в якому при штатній чисельності суддів в кількості 7 осіб в наявності лише 6 кабінетів суддів.  Не забезпечені  окремими кабінетами і судді інших місцевих суддів. Так,  в Красноокнянському районному суді при  штатній чисельності суддів в кількості 3 осіби в наявності лише 2 кабінети суддів, в Овідіопольському районному суді при  штатній чисельності суддів в кількості 8 осіб в наявності 7 кабінетів суддів, в Южненському міському суді при  штатній чисельності суддів в кількості 3 осіби в наявності лише 2 кабінети суддів.  Не здійснено забезпечення окремим кабінетом і суддів Приморського районного суду Одеської області (при  штатній чисельності суддів в кількості 35 осіб в наявності 33 кабінети суддів).

            Тобто, з боку територіального управління не в повній мірі виконувались  вимоги передбачені  ДБН В.2.2.-26:2010 та статті 133 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 №2453-VI в частині забезпечення кожного   судді окремим кабінетом.

         Із наданих пояснень територіального управління витікає, що

        - Приміщення Білгород – Дністровського міськрайонного суду Одеської області було збудовано в 1992 році з розрахунку на п’ять суддів. На даний час штатна чисельність суддів складає 13 штатних одиниць.

         Приміщення Болградського районного суду Одеської області було виділено під суд в 1946 році з розрахунку на 1 суддю. На даний час штатна чисельність суддів складає  7 суддів.

         Приміщення Красноокнянського районного суду Одеської області було виділено в 1976 році з розрахунку на 1 суддю. На протязі 36 років штатну чисельність суддів збільшено до 3 суддів, в тому числі в 1992 році – 1 посада судді, в 2002 році – 1 посада судді.

         Приміщення Овідіопольського районного суду Одеської області введено в експлуатацію з розрахунку 4 штатних одиниці судді. На даний час штатну чисельність суддів складає  8 одиниць.

        Южний міський суд Одеської області утворений відповідно до постанови Президії Верховної ради від 11.11.1993 року. Приміщення виділено в оренду міською радою з розрахунку на штатну чисельність суддів – 2 особи, загальна площа якого становить 124,21 кв.м.

        Приморський районний суд м. Одеси було утворено 01.01.2003 року Указом Президента України від 25.01.2003 №41/2003 з штатною чисельністю суддів 29 одиниць, що повністю забезпечувало їх розміщення.

        Таким чином  на момент виділення приміщень під розміщення судів, площа була задовільна, відповідала вимогам та нормам. Але в подальшому штатну кількість суддів та працівників апарату судів було значно збільшено. Починаючи з 2008 року фінансування судової системи значно погіршилось, у зв’язку з чим Державна судова адміністрація України була не в змозі забезпечити суди належними приміщеннями,  здійснити капітальний та реконструкцію потребуючих приміщень судів.

        Але територіальним управлінням постійно ведеться робота щодо виділення додаткових приміщень під розміщення місцевих судів:

-  На адресу Голови Одеської обласної ради Пундика М.В. (від 14.10.2011р.) та Голови Одеської обласної державної адміністрації Матвійчука Е.Л. (від 14.10.11р. №3-2548, від 21.12.12 №4-3871/12) було направлено листи  щодо виконання Регіональної програми забезпечення судів належними приміщенням на 2010-2015 роки, яка затверджена Рішенням Одеської обласної ради від 10.09.2010р. №1171-V.

 -  11.03.201 №3-587 було направлено лист першому заступнику голови Одеської обласної ради  Тиндюку М.А. з приводу виділення коштів на реконструкцію будівлі колишньої ратуші в м. Болград для подальшого розміщення в ній суду.

 - Також 30.01.12р. №3-237/12 було направлено лист Голові Красноокнянської районної ради Одеської області Білому С.М. ( копія Голові Одеської обласної ради Пундику М.В.) щодо виділення коштів з обласного бюджету для проведення капітального ремонту та реконструкції будівлі за адресою: смт Красні Окни, вул.. Дзержинського, 13, орендованої для розміщення Красноокнянського районного суду Одеської області.

 -  02.10.12 №3-2948/12 направлено лист Голові комісії з питань правової політики забезпечення законності та правопорядку, боротьби з організованою злочинністю і корупцією Одеської обласної ради Єпуру Г.В. щодо внесення зміни до Рішення обласної ради від 10 вересня 2010 року №1171-V «Про затвердження регіональної програми забезпечення суддів належними приміщеннями на 2010-2015р., а саме пункту 1.4 додатку до програми.

         За даними п.6.2. ДБН В.2.2.-26:2010 С.21 для розгляду цивільних справ площа залу повинна бути не меншою 48 - 53 кв. метрів. Для розгляду кримінальних справ п.6.2. ДБН В.2.2.-26:2010 С.21 передбачено площу не менше 73 -130 кв. метрів.

         Крім того, за даними п.6.2 ДБН В.2.2.-26:2010 С.21 кількість залів судових засідань (не менше) при чисельності суддів від 3 до 5 повинна бути не менше трьох, а відповідно до п.6.2 п.п.6.2.19 у загальних судах повинно бути два зали судових засідань (один для розгляду цивільних та один для розгляду кримінальних справ). Необхідність наявності в судах інших приміщень встановлена процесуальним законодавством України.

         Так, ЦПК України передбачено, що: судове засідання проводиться в спеціально обладнаному для цього приміщенні суду - залі засідань (ч. 3 статті 158); свідки видаляються із зали судового засідання у відведені для цього приміщення (ч. 1 статті 165); відтворення звукозапису і демонстрація відеозапису проводяться в судовому засіданні або в іншому приміщенні, спеціально підготовленому для цього, з відображенням у журналі судового засідання особливостей оголошуваних матеріалів і зазначенням часу демонстрації (ч. 2 статті 188);  після судових дебатів суд виходить до нарадчої кімнати (спеціально обладнаного для прийняття судових рішень приміщення) для ухвалення рішення, оголосивши орієнтовний час його проголошення (ч. 1 статті 195).

         КПК України від 13.04.12 № 4651-УІ (набрав чинність з 20.11.12) також встановлена необхідність наявності в судах: спеціально обладнаного приміщення - залу судових засідань   (стаття 318); нарадчої кімнати (статті 61, 81, 89, 108, 367, 371, 375, 376, 390, 405, 434, 451, 453, 469, 512); спеціально обладнаного приміщення для відтворення звукозапису і демонстрації відеозапису (стаття 359).

       Здійснивши аналіз характеристик приміщень судів встановлено, що на даний час Южненському міському суді відсутні будь - які зали засідань та клітка з металу, яка повинна знаходитись у залі судових засідань. Встановлені стаціонарні металеві загорожі, які відокремлюють підсудних від складу суду та присутніх громадян у залах судових засідань в усіх судах. Грати на вікнах у залах судових засідань встановлені в 33 судах. 

         Із наданих пояснень територіального управління витікає, що 15.12.2012 було  проведено  виїзну нараду начальника територіального управління Куценко В.Д. в  приміщенні  Южного  міського суду Одеської області за участю голови суду Котова В.Г., голови міської Ради м. Южний Новацького В.М. та  головного  бухгалтера  територіального  управління  Ліпської В.П.

           На  спільній   нараді   Головою   міської   Ради   було  повідомлено   про переїзд  міської  Ради  в  нове  приміщення ( приблизний термін  здачі  в експлуатацію   нової   будівлі  –  вересень 2013 року )   та    вивільнення    площі      ( не менше 1000 кв.м. )    в   приміщенні,    розташованому   за    адресою:

 

 65481, м. Южний, пр.-т Григорівського десанту, 26а за місцем розташування Южного міського суду Одеської області.

        У зв’язку з чим було прийнято рішення щодо передачі вивільного приміщення для розміщення Южного міського суду з відповідним розміщенням  всіх працівників суду.

       Крім того, в 20 місцевих судах відсутні нарадчі кімнати для головних учасників судового процесу, яка відповідно до вимог п.6.2 п.п.6.2.2.2 ДБН В.2.2.-26:2010 повинна бути при кожному залі судових засідань. Площа нарадчої кімнати повинна бути не меншою ніж 9,0 кв.м. для розгляду цивільних справ та не меншою ніж 9,0 кв.м. - 12.0 кв.м. по залах для розгляду кримінальних справ.      

       Кабінети помічника судді  відповідно до вимог п.6.3. п.п.6.3.2,  п.6.3.12  ДБН В.2.2.-26:2010 С.21 повинні бути визначені виходячи з розрахунку  не менше ніж 8,0 кв.м. на одну особу, але у випадку,  коли кімната передбачається для роботи однієї особи, - не менше ніж 12,0 кв.метрів.

        Відповідно до п.6.3.3. площа приміщень для секретарів судових засідань визначається виходячи із показника  не менше 7,0 кв.м. на одне робоче місце.

      Вибірковою перевіркою наявності та площі кабінетів суддів і  працівників апарату судів (кабінетів помічника судді, приміщень для секретарів судових засідань), залів судових засідань, нарадчих кімнат, в Овідіопольському районому суді та Іллічівському міському суді встановлено, що приміщення для відтворення звукозапису та демонстрації відеозаписів відсутні, кімнат для прокурорів та адвокатів окремо не передбачено, нарадчих кімнат по цивільним та кримінальним справам, окремо не має. Із наведених пояснень територіального управління витікає, що приміщення Овідіопольського районного суду Одеської області та Іллічівського міського суду Одеської області виділялось на меншу чисельність суддів та працівників апарату судів, але внаслідок збільшення чисельності судів на даний час площа судів не відповідає вимогам. Територіальне управління звернулось (лист від 03.03.10 №7-518) до Іллічівського міського голови Хмельнюка В.Я. щодо виділення іншого приміщення для розміщення Іллічівського міського суду. В 2011-2012 роках проводились спільні наради, ведеться спільна робота з передачі будівлі колишньої лікарні за адресою: м. Іллічівськ, Хантадзе,6 для розміщення Іллічівського міського суду.

       В 8 місцевих судах Одеської області відсутні  камери для підсудних і приміщення для конвою. В той же час, в інших 25 судах які мають приміщення для конвою лише в 4-х площа приміщення відповідає вимогам ДБН В.2.2.-26:2010.

        Вибірковою перевіркою наявності та площі камери для підсудних і приміщення для конвою, кімнат для прокурорів та адвокатів, свідків, доступності приміщень для маломобільних груп населення  в Овідіопольському районому суді та Іллічівському міському суді встановлено,

       Відсутність  окремих кабінетів суддів, нарадчих кімнат, залів засідань, приміщень для конвою свідчить про те, що на теперішній час будівлі судів, в яких знаходяться приміщення для здійснення правосуддя не в повній мірі відповідають будівельним нормативам, зокрема ДБН В.2.2-26:2010 «Будинки і споруди. Суди».

        На даний час існує потреба в збільшенні загальної площі судів  шляхом реконструкції (Болградський, Кодимський, Красноокнянський районні суди Одеської області), нового будівництва (Котовський міськрайонний, Южний міський суд Одеської області, Роздільнянський, Овідіопольський районні суди Одеської області), а також  шляхом відселення сторонніх організацій (Іллічівський, Южний, Кодимський, Татарбунарський,  Теплодарський, Фрунзівський, районні суди Одеської області) .

         Деякі приміщення судів  облаштовані таким чином, що до нього мають доступ люди з обмеженими можливостями (Малиновський, Приморський, Київський, Суворовський  районні суди м. Одеси, Ананьївський, Березівський, Біляївський, Любашівський Миколаївський, Арцизський, Комінтернівський та Саратський районні суди Одеської області), але інші 21 суди не в повній мірі відповідають вимогам  в частині облаштування приміщень.

       Так, із 21 місцевого загального суду, які не обладнані пандусами, в 10-ти судах немає необхідності облаштовувати пандуси:

-       Болградський районний суд – одноповерхова будівля

-       Білгород – Дністровський міськрайонний суд – вільний вхід в приміщення I-го поверху (канцелярія суду знаходиться на I-го поверсі)

-       Кілійський районний суд – одноповерхова будівля з повним доступом

-       Кодимський районний суд - вільний вхід в приміщення I-го поверху (канцелярія суду знаходиться на I-го поверсі)

-       Красноокнянський районний суд - вільний вхід в приміщення I-го поверху

-       Овідіопольський районний суд – повний доступ до канцелярії суду, голови суду, залів судового засідання.

-       Роздільнянський районний суд – повний доступ до всіх кабінетів суду

-       Савранський районний суд – доступно з запасного входу (одно етажна будівля)

-       Южний міський суд – повний доступ до всіх кабінетів суду

-       Іллічівський міський суд - вільний вхід в приміщення I-го поверху (канцелярія суду знаходиться на I-му поверсі)

       Немає можливості облаштувати пандуси в 3-х судах, приміщення яких знаходяться на другому поверсі в орендованих будівлях:

-       Великомихайлівський районний суд

-       Татарбунарський районний суд

-       Теплодарський міський суд

         Не обладнано пандусами 8 місцевих загальних судів, що становить 24% від загальної кількості приміщень судів.

         В план річних закупівель на 2013 рік ТУ ДСАУ в Одеській області включено обладнання 8-ми судів пандусами.

         Стаціонарні металодетектори встановлено в 15 судах, а в 4 судах встановлені  уніфіковані   системи контролю доступу.   Крім того, встановлено 427 тривожних кнопок, але необхідно встановити ще 2 тривожі кнопки.  У судах гратами необхідно обладати 1057 вікон.

                

          Дослідження питань підтвердження фактичної кількості будівель, споруд та інших нерухомих об'єктів, необхідних для забезпечення діяльності суддів та перевірки повноти відображення їх оприбуткування або обґрунтованості списання об’єктами аудиту по бухгалтерському обліку та звітності.

 

Протягом 2012 року загальна кількість адміністративних приміщень, що використовуються місцевими загальними судами для здійснення правосуддя, становила 37 одиниць.  Загальна площа приміщень станом на 01.01.2013 складає 40319,4 кв.м., в т.ч. 5729,6 кв.м. складають підвальні приміщення. Балансова вартість зазначеного нерухомого майна станом на 01.01.2012   складала 17294,3 тис.грн. та станом на 01.01.2013 становила 17583,6 тис. гривень. Збільшення балансової вартості протягом року відбулось за рахунок проведення оціночної вартості по будівлям та внаслідок встановлення огорожі в 3 місцевих судах (пояснення додаються).

Із 33 місцевих загальних судів лише 15 судів або 46 відс. їх загальної кількості мають приміщення, котрі вважаються такими, що відповідають вимогам здійснення правосуддя. При цьому, 13 місцевих загальних судів Одеської  області  користується   приміщенням   на   підставі договорів  оренди.

Встановлено, що всі приміщення місцевих судів не в повній мірі відповідають встановленим вимогам, оскільки здебільшого надто малі за площею. Станом на 01.01.2013 в приміщеннях судів налічується 163 залів судових засідань, що складає лише 60 відс. від потреби. 

 

 Аналіз прав власності на приміщення судів, встановлення фактів передачі приміщень в оренду стороннім організаціям, їх співвідношення до орендованих приміщень у сторонніх організацій для розташування місцевих та апеляційних судів, ефективність використання вказаних приміщень з точки зору витрат на їх утримання та отриманої/сплаченої орендної плати.

 

Станом на 01.01.2013 з 33 судів загальної юрисдикції Одеської області лише 20 судів мають приміщення, що знаходяться у оперативному управлінні ТУ ДСА та мають документи, що підтверджують право власності.  При цьому, 13 судів (40 відсотків) розташовані у приміщеннях комунальної, державної  власності на умовах оренди з оплатою 1 гривні на рік. Загальна площа орендованих приміщень становить 22528,1кв.метрів.

Як свідчать результати дослідження, в цілому орендовані приміщення судів є доступними для громадян, проте існує ряд перешкод, котрі спричиняють певні проблеми.

Так, встановлено, що всі приміщення судів, що знаходяться в оренді збудовані для інших потреб і тому були перепрофільовані.

Більша частина орендованих приміщень судів морально та фізично застаріла. Інженерно-технічне обладнання, дахи, покрівлі, інженерні мережі більшості приміщень судів знаходяться в неналежному технічному стані.

Тобто, більшість орендованих приміщень місцевих судів не будувались безпосередньо для потреб судової системи, а були передані та в подальшому пристосовані, у межах наявних можливостей, для розміщення судових установ, що не дозволяє незалежно, ефективно і повною мірою здійснювати правосуддя.

На балансі ТУ ДСА знаходиться приміщення Березівського та Красноокнянського районних судів Одеської області загальною площею 339,1 кв.м., що на даний час не використовується у зв’язку з відсутністю капітальних видатків  на проведення  ремонтних  робіт.

          Щодо адмінприміщення Березівського районного суду Одеської області  на клопотання Березівської районної Державної адміністрації Одеської області щодо надання в оренду нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Березівка, вул.. Шевченко, 24, територіальне управління ДСА України в Одеській області отримало погодження ДСА України на передачу в оренду зазначене приміщення. Для подальшого оформлення документи передано до Фонду Державного майна.

Згідно рахунків, протягом 2012 року сума коштів за комунальні послуги орендованих приміщень складає 3286,6 тис. грн., в т.ч:

-       теплопостачання – 1678,7 тис.грн.;

-       водопостачання – 195,7 тис. грн.;

-       електроенергії – 1049,8 тис. грн.;

-       природного газу – 282,8 тис. грн.;

-       інших енергоносіїв – 79,6 тис. грн. 

Договорами оренди обумовлено, що орендарі самостійно сплачують вартість комунальних послуг згідно укладених договорів з відповідними підприємствами про надання комунальних послуг та встановлених окремих лічильників для обліку спожитих газу, тепла, води, електроенергії.

 

Стан забезпечення судів земельними ділянками

 

Робота по узаконенню земельних ділянок місцевих судів в повному обсязі не проводилась, у зв’язку із недостатністю обсягу фінансування.

При цьому, для відведення земельних ділянок в постійне користування, Територіальним управлінням ДСА України в Одеській області станом на 01.01.2013  було проведено роботу щодо отримання рішень сесії відповідної міської/селищної ради  Одеської області (комунальна власність) та районної державної адміністрації  (державна власність) про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою на земельні ділянки Балтського, Миколаївського, Ренійського, Любашівського, Тарутинського, Фрунзівського, Арцизького, Іванівського районних судів Одеської області.

Станом на 01 березня 2013 р. завершено розробку проекту землеустрою Балтського, Арцизького, Тарутинського районних судів Одеської області та документи направлені в роботу для отримання кадастрового номеру. Окрім того завершується робота з розробки проектів землеустрою Миколаївського, Ренійського, Любашівського, Фрунзівського, Іванівського  районних судів та розпочато розробку проектів Ширяївського та Савранського районних судів Одеської області.

З метою забезпечення загальних судів м. Одеси земельними ділянками, приміщення яких орендовані, за адресами: м. Одеса, вул. Варненська,3-б, м. Одеса, вул. Стуса 1-а, м. Одеса, вул. Балківська 33, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 68, територіальне управління ДСА України в Одеській області звернулося до орендодавця з проханням оформити документи на відповідні земельні ділянки для подальшого надання їх в оренду територіальному управлінню. На запит територіального управління Одеська міська рада повідомила, що територіальне управління має самостійно та за власний рахунок оформити земельні ділянки в постійне користування, яке буде припинено разом з припиненням оренди нежитлових будівель.

      

 

  Аналіз дотримання вимог чинного законодавства при укладанні договорів (контрактів) на закупівлю товарів, виконання робіт та послуг. Оцінка стану договірної роботи.

 

Перевіркою дотримання встановленого порядку формування тендерного комітету встановлено, що на підставі наказу територіального управління від 29.09.2003 №66 – 3П створено тендерний комітет, склад якого змінено наказом від 12.01.2004 №7 – 3П, порушень не встановлено.

На виконання вимог пункту 18 постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 №921 «Про затвердження Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» та статті 11 Закону всі члени комітету з конкурсних торгів мають відповідні сертифікати про проходження навчання (підвищення кваліфікації) у сфері закупівель.

За 2012 рік територіальним управлінням було проведено 11 процедур закупівель за якими укладено 69 договорів на загальну суму 8121,0 тис.гривень.

Також, як встановлено проведеним аудитом, в перевіряємому періоді територіальним управлінням укладались договори без застосування тендерних процеду на придбання товарів робіт і послуг в загальній кількості понад 100 договорів на загальну суму 5073,0 тис.гривень.

        Серед них: надання послуг електрозв’язку, постачання теплової енергії; надання послуг з постачання центрального опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення; купівля-продаж природного газу; надання послуг з питного водопостачання та водовідведення; надання послуг xDSL-доступу до глобальної мережі INTERNET; надання послуг з технічного обслуговування та ремонту офісної техніки; придбання та постачання офісної техніки, меблів, канцелярських товарів; надання послуг з програмного забезпечення комп’ютерів; надання послуг з перекладу та письмового оформлення документів тощо.

 

Стан здійснення закупівель та укладення договорів   за  2012 рік наведено в таблиці №7:

Таблиця 7

 

Назва позиції

у тому числі за видами процедур

закупівлі без застосування процедур

Усьго за процедурами закупівель

відкриті торги

запити цінових пропозицій

закупівлі у одного учасника

Усього проведено процедур закупівель з урахуванням частин предмета закупівлі

 

16

5

2

9

 

Кількість укладених договорів

 

76

4

2

70

 

Загальна сума коштів за укладеними договорами станом на 01. 01.2013 для закупівлі товарів робіт і послуг

 

8121

1399

95

6627

5073

Загальна сума коштів (фактичні видатки) у звітному періоді за укладеними договорами для закупівлі товарів, робіт і послуг

 

8753,0

1594,0

183,0

6976,0

6171,0

Відс. від загальної суми коштів за договорами

 

79,0

100,0

63,00

74,0

92,0

у тому числі:

 

 

 

 

 

товарів

29,0

49,0

11,0 

25,0 

30,0

робіт

 

 

 

 

48,0

Послуг

 

49,0

 51,0

52,0

10,0

13,0

 

При підготовці, укладенні та виконанні договорів юридичний сектор територіального управління державної судової адміністрації України в Одеській області керується Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Положенням про порядок ведення договірної роботи в територіальних управліннях державної судової адміністрації і Методичними рекомендаціями щодо укладення договорів, затверджених наказом Державної судової адміністрації України № 93 від 5 серпня 2005 року, а також наказом Державної судової адміністрації України № 16 від 22 лютого 2006 року «Про стан укладення та виконання цивільно-правових та господарських договорів», іншими нормативно-правовими актами, які закріплюють положення щодо підготовки, укладення та виконання договорів.

Усі договори укладаються за наявності і в межах коштів, передбачених відповідними статтями державного бюджету на поточний рік.

Вище зазначеними договорами здійснення авансових платежів не передбачено, сплата здійснюється лише при підтвердженні виконаних послуг та відвантаженого товару. За несвоєчасність та неякісне виконання умов за договорами передбачено штрафні санкції в сумі не нижче облікової ставки НБУ, за кожень день затримки.

Аналіз претензійної діяльності станом на 01.10.2012 свідчить про те, що однією з основних причин пред’явлення претензій до територіального управління є недостатнє бюджетне фінансування.

 

 

Статтею 154 Закону про судоустрій встановлено, що підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорону приміщень суду, органів суддівської системи, виконання функцій щодо державного захисту суддів, працівників суду, забезпечення безпеки учасників судового процесу здійснюють спеціалізовані підрозділи органів Міністерства внутрішніх справ України.

Перевіркою забезпечення безпеки суддів та охороною приміщень встановлено, що із 33 судів загальної юрисдикції Одеської області на теперішній час силами СБСМ „Грифон” ГУМВС України в Одеській області здійснюється охорона та пропускний режим в приміщеннях 12 судів: Малиновського районного суду м. Одеси – цілодобово; Суворовського районного суду м. Одеси – цілодобово; Приморського районного суду м. Одеси – цілодобово; Київського  районного суду м. Одеси – цілодобово; Котовського міськрайонного суду (вул. 50 років Жовтня 92 - на протязі робочого часу; провулок Спортивний, 1 а – цілодобово); Балтського районного суду – цілодобово; Ананьївського районного суду – цілодобово; Біляївського районного суду – цілодобово; Любашівського районного суду – цілодобово;  Кілійського районного суду – цілодобово; Ізмаїльського міськрайонного суду – цілодобово; Кодимського районного суду – цілодобово; Ренійського районного суду – протягом робочого часу.

Приміщення 3 районних судів Арцизького, Іванівського, Комінтернівського районних судів Одеської області охороняються найманою охороною (за трудовими угодами).

Крім того, конвойною ротою Внутрішніх військ Міністерства     внутрішніх справ України взято на обслуговування 2 районні суди м. Одеси - Київський та Малиновський (по конвоюванню підсудних).

        Охоронна та пожежна сигналізація  встановлена в приміщеннях всіх 33 судів Одеської області. При  цьому, лише 15 судів мають стаціонарні металодетектори, що складає 45 відс. від загальної кількості судів.

Отже, проблема забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень залишається актуальною. Тобто, не повністю виконуються вимоги законодавства при забезпеченні безпеки суддів та охорони приміщень у 19 районних судах Одеської області так, до даного часу не забезпечується охорона приміщень СБСМ „Грифон” ГУМВС України в Одеській області.

          Довідково: Територіальним управлінням на протязі 2011 – 2012 років проведено роботу по обладнанню 4 судів під вимоги СБСМ «Грифон» ГУ МВС України в Одеській області, а саме Іванівський, Арцизький районні, Іллічівський міський та Білгород – Дністровський міськрайонний суди Одеської області.

       Територіальним управлінням було направлено звернення в УМВС України в Одеській області з проханням посприяти взяттю під охорону 4 вищевказаних судів.

       Головне управління Міністерства Внутрішніх справ України в Одеській області в своєму листі від 25.04.2012 №78/1/517 посилається на відсутність коштів та неукомплектованість особового складу.

       На протязі 2011-2012 років територіальним управлінням було проведено п’ять спільних нарад з ГУМВС України в Одеській області та УДСО при ГУМВС України в Одеській області ( 02 червня 2011р., 28 липня 2011р., 16 березня 2012р., 11 квітня 2012р., 14 листопада 2012р.), на яких було прийняті рішення щодо розробки необхідних заходів для забезпечення безпеки суддів, працівників апарату судів; рекомендовано керівникам апаратів місцевих загальних судів Одеської області, які не охороняються силами спецрозділу судової міліції «Грифон» про набір кандидатів для роботи у СБСМ «Грифон» ГУМВС України в Одеській області; продовжувати роботу по усуненню недоліків технічного оснащення судових установ м. Одеси та Одеської області, продовжувати роботу по забезпеченню взяття  під охорону силами ГУМВС України в Одеській області приміщень судів, які раніше не охоронялись судовою міліцією, покращити якість охорони приміщень судів тощо.

        Наказом ДСА України „Про заходи щодо забезпечення безпеки діяльності судів загальної юрисдикції та територіальних управлінь державної судової адміністрації” від 02.06.03 № 217 начальникам територіальних управлінь державної судової адміністрації, головам апеляційних, окружних адміністративних і місцевих господарських судів доручалося: вжити заходів до поглиблення взаємодії з правоохоронними органами щодо забезпечення незалежності, недоторканості та безпеки суддів (суддів у відставці), безпеки членів їх сімей, працівників апарату судів, територіальних управлінь державної судової адміністрації. Вирішити питання щодо встановлення протипожежної та охоронної сигналізації, забезпечити охорону будинків (приміщень) судів загальної юрисдикції та територіальних управлінь державної судової адміністрації.

       

Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення судів

Розглянувши інформаційно – технічне забезпечення місцевих судів встановлено, що забезпеченість судів серверним обладнанням складає 59 відсотків. Станом на 01.01.2013 року кількість серверного обладнання, що експлуатується в судах становить 38 одиниць. На теперішній час 89 відс. серверного обладнання морально застаріле.  У зв'язку з введенням в дію програми автоматизованої системи документообігу в загальних судах Одеської області виникли проблеми зі збільшенням навантаження на існуючі сервери, які неспроможні виконувати свої функції.  В зв’язку з тим, що  на теперішній час існує потреба функціонування програми автоматизованої системи документообігу,  то існує  потребує заміни 26 одиниць серверного обладнання  на більш потужні

В судах експлуатуються персональні компютери  в кількості 584 одиниць, що складає 42,9 відс. від загального стану забезпеченості судів. При цьому, морально застарілі комп’ютери складають 24 відсотків. Потреба в персональних компютерах складає 42,0 відсотків. Для найбільш ефективної роботи  апарату судів Одеської області  передбачено  придбання  додатково персональних комп’ютерів у кількості 776 одиниць (із розрахунку - 3 комп’ютери на 1 суддю за мінусом існуючої кількості).

        Всі загальні місцеві суди обладнані локальною мережею, що відповідає стандартам  ANSI/EIA/TIA 568 B Cat/5e.

         Розглянувши систему фіксування судового процесу в судах встановлено, що в залах  судових засідань встановлено засоби фіксації  на базі персонального комп’ютера в кількості 266 одиниць. Тобто, стан забезпечення фіксування судового процесу складає 63,8 відс. від необхідної потреба, яка існує в системах фіксування судового процесу  (137 одиниць). При цьому, 131 одиниць  засобів  фіксації «Оберіг» за даними Управління  морально застарілі і потребують заміни на нові, тому що не відповідають вимогам.

       На протязі 2012 року ДСА України було здійснено централізовану поставку для судів:   в грудні місяці було поставлено 12 одиниць  приймачів телевізійних LG модель 42 CS 669 S авізо №39/12 від 13.12.2012 року , 2 одиниці міжмережевих екранів Cisco ASA5505-SEC-BUN-K9 авізо №14/12 від 13.12.2012 року, 6 одиниць систем відеоконференцзв’язку та 4 одиниць міжмережевих екранів Cisco ASA5505-SEC-BUN-K9 авізо №54/12 від 24.12.2012 року.

          В 2012 рік було встановлено грати на вікнах у залах для розгляду кримінальних справ та стаціонарну металеву загорожу, яка відокремлює підсудних від складу суду та присутніх громадян в Балтському міськрайонному суді Одеської області.  

         Заміна у судах загальної юрисдикції металевих загороджень, які відокремлюють підсудних від складу суду і присутніх громадян, на загородження із скла чи органічного скла не здійснювалось у зв’язку з відсутністю фінансування.

         

Стан виконання у судах планів енергозберігаючих заходів, спрямованих на економне використання енергоресурсів, зокрема запровадження установами енергоефективних технологій: приладів освітлення, опалення, вентиляції, приладів обліку споживання води та теплової енергії, тощо.

 

На засіданні колегії територіального управління Державної судової адміністрації України в Одеській області 23.03.2012 розглянуто питання щодо стану фінансування місцевих загальних судів області у 2012 році та прийняття ефективних напрямків використання бюджетних коштів для забезпечення діяльності судів та стан будівель судів.

Прийнято рішення від 23.03.2012  № 1/1:

 - керівникам апарату загальних судів Одеської області: з метою здійснення постійного контролю за економним використанням електроенергії, водопостачання, газопостачання, маркованої та немаркованої продукції, паперу та інших матеріальних цінностей щомісячно проводити звірку з територіальним управлінням;

- за результатами звірки проводити аналіз фактично спожитих енергоносіїв, маркованої продукції, послуг телефонного зв’язку та інших матеріальних цінностей і вжити заходи щодо їх збереження.

На підставі рішення колегії від 23.03.2012 року № 1/1 видано наказ начальника управління від 27.03.2012 № 26-зп щодо виконання рішення колегії

Аналіз звітності про фактичне водокористування за січень-лютий, березень, травень, серпень, жовтень-листопад 2012 року встановлено, що у літні місяці в порівнянні із зимніми збільшуються обсяги використання води (1312м3-202м3).

Вибірковою перевіркою встановлено, що згідно заявки по територіального управління державної судової адміністрації України в Одеській області на 2012 рік  від 28.10.2011 № 6-2536, від 23.11.2011р. № 4-2942  договірна величина споживання електроенергії Київським, Маліновським, Суворівським, Приморським районними судами м.Одеси та територіальним управлінням державної судової адміністрації України в Одеській області встановлена в кількості 984 тис.кВт/г. Згідно фактичних витрат величина споживання електроенергії склала у 2012 році - 773,87 тис.кВт/г.

З метою економного використання енергоресурсів територіальне управління ДСА України в Одеській області провело 19 жовтня 2012 року Колегію територіального управління ДСА України в Одеській області щодо підготовки до опалювального сезону, прийнято рішення щодо виконання наступних заходів: утеплення вікон, дверей приміщення суду,тощо; заборони використання додаткових електричних приладів; проведення контрольного запуску опалювальних систем; розроблення графіку чергування опалювачів; прийняття мір застережності з пожежної безпеки та недопущення перенавантаження електричних мереж.

Станом на 01.01.2013 кредиторська заборгованість по комунальним послугам відсутня.

 

 Аналіз правомірності здійснення видатків на утримання судів з місцевих бюджетів впродовж 2012 року з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України.

 

Статтею 142 «Порядок фінансування судів» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» встановлено, що фінансування всіх судів в Україні здійснюється за  рахунок коштів Державного бюджету України. Статтею 2 Закону України «Про джерела фінансування органів державної влади» передбачено, що органи державної влади здійснюють свою діяльність виключно за рахунок  бюджетного  фінансування  в  межах,  передбачених Законом України  про  Державний  бюджет  України   на   відповідний   рік.

 

Рішенням Одеської обласної ради від 10 вересня 2010 року № 1171-V затверджено Регіональну Програму забезпечення судів належними приміщеннями на 2010 – 2015 роки (далі – Програма).

Програмою передбачено:

проведення капітального ремонту та реконструкції будівель, в яких розміщуються Болградський, Красноокнянський, Кодимський районні та Котовський міськрайонний суди Одеської області;

проведення добудови 3-го поверху будівлі, в якій розміщується Ізмаїльський міськрайонний  суд Одеської області;

виділення земельної ділянки для будівництва приміщення Котовського міськрайонного суду Одеської області;

виготовлення проектно – кошторисної документації для проведення капітального ремонту та реконструкції будівлі, в якій розміщено Красноокнянський районний суд Одеської області.

Фінансування Програми здійснюватиметься з обласного бюджету Одеської області та з джерел, не заборонених законодавством, тільки для будівель, що є комунальною власністю і в яких розміщуються загальні місцеві суди Одеської області. Кошторис програми складає 12675 тис. гривень.

Програма розрахована на шість років – 2010-2015 роки та буде виконуватися у два етапи: І етап - 2010 – 2012 роки; ІІ етап – 2013-2015 роки.

Із передбачених Програмою коштів на 2012 рік у сумі 3050 тис. грн., з яких 300 тис. грн. було виділено на проведення капітального ремонту та реконструкції будівлі Красноокнянського районного суду Одеської області, 120 тис. грн. виділено на виготовлення пректно-кошторисної документації - 37,0 тис. грн. з них освоєно.

 

Аналіз статистичних даних судів, навантаження суддів місцевих та апеляційних судів загальної юрисдикції за категоріями справ та термінів їх розгляду.

 

Протягом 2012 року до місцевих загальних судів Одеської області надійшло - 191240 справ і матеріалів: 35338 кримінальних, 80123  цивільних справ і заяв, 6490 адміністративні справи і заяви, 67916 справ про адміністративні правопорушення,  що на 40 відс. менше ніж у попередньому періоді 2011 року  – 316804 справи і матеріали.

До місцевих загальних судів у 2012 році надійшло 35338 кримінальних справ та матеріалів, що на 4 відс. менше ніж у 2011 року – 36719 справ і матеріалів, 6490 справи і матеріали адміністративного судочинства, що на 94 відс. менше ніж у 2011 року – 109870 справ і матеріалів, 80123 справ і матеріалів цивільного судочинства, що на 9 відс. менше ніж у попередньому періоді – 88089 справи і матеріали, 67916 справ і матеріалів про адміністративні правопорушення, що на 17 відс. менше ніж у 2011 році – 82009 справ і матеріалів.

 

Найбільше  надходження справ і матеріалів у місцеві суди Одеської області

 наведено в таблиці №9:

таблиця 9

Назва суду

2012 рік

2011 рік

1. Приморський р/с  м. Одеси

30931

38318

2. Малиновський р/с м. Одеси

23850

31929

3. Суворовський р/с м. Одеси

19998

32249

4. Київський р/с м. Одеси

17930

26430

5. Білгород -Дністровський мр/с

11400

14956

6. Ізмаїльський мр/с

8747

21574

7. Біляївський р/с

6379

10037

8. Іллічівський м/с

6111

10914

 

Середньомісячне надходження справ і матеріалів на одного суддю  місцевого суду Одеської області складає 63,89 справи і матеріали  (у 2011 році – 105,91), у тому числі: кримінальних справ і матеріалів – 11,81 (у 2011 році – 12,28), цивільних справ і заяв – 26,78 (у 2011 році – 29,45), адміністративних справ і заяв – 2,16 (у 2011 році – 36,73), справ та матеріалів про адміністративні правопорушення – 22,69 (у 2011 році – 27,41), заяв про перегляд судових рішень адміністративного судочинства за нововиявленими обставинами – 0,33 (у 2011 році – 0,04), заяв про перегляд судових рішень цивільного судочинства за нововиявленими обставинами – 0,12 (у 2011 році – 0,00).

       Найбільше навантаження на суддю по надходженню справ і матеріалів у: Приморському районному суді м. Одеси – 80,32, Білгород-Дністровському міськрайонному суді – 79,72 (один.), Іллічівському міському суді – 79,34 (один.), Великомихайлівському районному суді – 75,11(один.), Малиновському районному суді м. Одеси – 74,75(один.), Ширяївському районному суді – 71,79(один.), Суворовському районному суді м. Одеси – 69,92(один.), Кілійському районному суді – 69,52(один.), Татарбунарському районному суді – 67,92(один.).

         Найменше навантаження на суддю по розгляду справ і матеріалів у: Теплодарському міському суді – 15,76, Красноокнянському районному суді – 32,46, Савранському районному суді – 33,03, Фрунзівському районному суді – 33,67 одиниць.

Згідно статистичних даних у 2012 році місцевими судами Одеської області було розглянуто 35 572 кримінальних справ і матеріалів, що на 5 відс. менше ніж у 2011  році (37 446).

Із зазначеної кількості розглянутих справ постановлено вироків по 7500 кримінальним справам, що на 4 % менше ніж у 2011 році – по 7784 кримінальним справам; повернуто на додаткове розслідування за ст.ст. 246, 281 КПК України 267 кримінальні справи, що на 2 % більше ніж у 2011 році – 262 кримінальних справ; повернуто справ прокурору у порядку ст. 249-1 КПК України  у 2012 році - 32, що на 3 % більше ніж у 2011 році – 31 кримінальних справ; відкликано справ із судів прокурорами у порядку ст. 232 КПК України у 2012 році - 82, що на 28 % більше ніж у 2011 році – 64 кримінальні справи.

Аналіз результативних показників, які характеризують виконання паспорту бюджетної програми КПКВ 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» свідчить про те, що: 

   Показники затрат :

        Кількості судів - 33

        штатна кількість суддів – 272 од.

        штатна кількість працівників апарату судів - 1063 од., в тому числі державних службовців – 868 од. ; службовців – 106 од. ; інших працівників – 89 одиниць.

   Показники продукту:

        кількість придбаного обладнання та предметів довгострокового використання: 12 шт. ксерокопіювальних апаратів; 9 шт. систем фіксації судового процесу; 25 шт. системних блоків; 1 шт. металева шафа.

       загальна площа приміщень судів – 40319,38 кв.м. (проведені ремонти в конвойних приміщеннях, обладнання камер для підсудних та конвойному приміщенні, ремонт електромережі судів та ремонт системи опалення судів).

   Показники ефективності:

Кількість справ, що припадає на 1-го суддю – 525 один.

     середні витрати на утримання 1 установи – 3481524 грн.

     середні витрати на утримання 1 штатної одиниці – 86060 грн.

витрати на придбання 1 одиниці обладнання та предметів довгострокового користування: 1 системний блок – 3999,6 грн.; 1 ксерокопіювальний апарат – 8333 грн.; 1 система фіксації судового процесу – 11111 гривень;

  Показники якості: Відсоток погашення кредиторської заборгованості станом на 01.03.2013 склав 100 відсотків; відсоток забезпечення судів обладнанням та предметами довгострокового користування склав  42,9 відсотків.