flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інструкція користувача підсистеми "Судова статистика"

1. Огляд основних можливостей програми

Програма «Атлант: судова статистика» призначена для ведення та обробки статистичної інформації щодо судових справ в загальних місцевих та апеляційних судах, в адміністративних окружних та апеляційних судах, в ДСА та її територіальних управліннях.

Програма надає наступні функціональні можливості:

  1. Ведення інформації по судових справах:
    • внесення інформації в систему;
    • пошук внесеної інформації;
    • внесення змін до інформації.
    • друк додатків.
  2. Ведення звітної інформації:
    • формування автоматичних звітів;
    • внесення звітної інформації вручну.
  3. Обмін інформацією:
    • передача інформації про справу в апеляцію;
    • передача інформації про справу в ТУ ДСА;
    • передача звітів в ТУ ДСА.

 

Про кожну функцію програми можна дізнатись у відповідних розділах даного документу. Детальна інформація щодо кожної функції надається в «Керівництві користувача».

Інформація для користувачів минулої версії програми наведена в розділі «Відмінності від минулої версії».

 

2. Початок роботи

2.1 Пакет документації

До складу документації програми «Атлант: судова статистика» входять наступні документи:

  1. Керівництво користувача.
  2. Інструкція по встановленню.

Коротка настанова користувача (даний документ).

 

Упевніться, що Вам був наданий повний комплект документації до програми. Перед встановленням та використанням програми бажано ознайомитись з усією наявною документацією.

Якщо Вам не надані необхідні документи, звертайтесь до служби технічної підтримки за номером 8-800-501-76-20.

1.2 Встановлення та запуск програми

Всі деталі зі встановлення та запуску програми описані в документах «Інструкція по встановленню». Користувач, який створюється в системі за умовчанням, має ім’я admin та пароль admin.

1.3 Особливості інтерфейсу користувача

Особливості інтерфейсу користувача описані в розділі 2 документу «Керівництво користувача».

 

3. Ведення інформації по судових справах

3.1 Внесення інформації в систему

 

Інформація по судовій справі вноситься в систему за допомогою форм, структура яких максимально наближена до структури відповідної обліково-статистичної картки.

Для того, щоб внести інформацію про справу в систему, необхідно відкрити реєстр всіх справ та натиснути кнопку «Створити» (див. Рисунок 3.1). На екрані з’явиться список типів справ (див.Рисунок 3.2), які підтримуються програмою. З цього списку необхідно обрати відповідний тип справи, після чого програма відобразить форму для внесення інформації.


 

Рисунок 3.1 Внесення інформації щодо справи з реєстру справ

 

Рисунок 3.2 Типи судових справ

 

 

Детальніше процес внесення інформації про судову справу описаний в розділах 7.1 – 7.7 в документі «Керівництво користувача».

3.2 Пошук внесеної інформації

 

Для того, щоб знайти інформацію в системі, необхідно скористатись функцією «Пошук». Ця функція доступна в будь-якій формі системи, яка відображає списки. Нижче розглядається її робота на прикладі реєстру справ.

Відкрийте реєстр справ та зверніть увагу на блок пошуку (див. Рисунок 3.3). Блок складається зі списку поіменованих пошуків (на рисунку в списку тільки один елемент «за 5 днів»), критеріїв пошуку та кнопок управління пошуком («Створити», «Редагувати», «Видалити» і т.д.).

 

 

Рисунок 3.3 Блок пошуку

 

Для того, щоб знайти судову справу, наприклад, за номером, необхідно створити новий пошук, натиснувши кнопку «Створити» в блоці пошуку. Відобразиться порожнє вікно, в якому можна формувати критерії пошуку.

Сформуйте критерії пошуку так, як показано на малюнку (див. Рисунок 3.4) та натисніть кнопку «Зберегти». Після цього в блоці пошуку програма відобразить новий пошук за номером справи. Внесіть номер справи в відповідне поле на натисніть кнопку «Пошук» (див. Рисунок 3.5). Система виконає пошук справи за внесеним номером.

Аналогічно можна налаштувати та виконати пошук в будь-якій формі, яка відображає списки. Зверніть увагу на те, що кожна форма при відкритті виконує пошук за умовчанням (наприклад, пошук «за 5 днів»).

Детальніше пошук описаний в розділі 6 документу «Керівництво користувача».

 

 

Рисунок 3.4 Формування критеріїв пошуку

  Рисунок 3.5 Пошук за номером справи

3.3 Внесення змін до інформаціїї

 

Для того, щоб внести зміни до інформації, яка знаходиться в системі, достатньо знайти цю інформацію за допомогою функції «Пошук» та двічі натиснути на відповідний елемент в списку. Програма відобразить форму, аналогічну до тої, яка використовувалась для створення даного елементу.

Внесіть в цій формі необхідні зміни та натисніть кнопку [Зберегти].

3.4 Друк додатків

В формах внесення інформації про справу існує можливість друку додатків. Для того, щоб нею скористатись, необхідно натиснути на кнопку «Друк» в формі внесення інформації (див. Рисунок 3.6).

 

Рисунок 3.6 Кнопка «Друк»

Детальніше функція друку додатків описаний в розділі 7.9 документу «Керівництво користувача».

 

4. Ведення звітної інформації

4.1 Загальні положення

 

В розрізі ведення звітної інформації програма «Атлант: судова статистика» дозволяє виконувати наступні дії:

  1. Вносити дані звітів в систему вручну.
  2. Розраховувати деякі звіти автоматично.
  3. Перевіряти коректність формування звітів за допомогою розроблених ДСА правил логічного контролю.
  4. Надавати звіти до вищої організації.

 

Звіти в програмі поділяються на автоматичні та ручні. Ручні звіти передбачають внесення даних звіту вручну в заздалегідь визначену форму. Автоматичні звіти система розраховує самостійно на основі внесеної інформації щодо судових справ.

У випадку, якщо інформація щодо судових справ, які враховуються певним автоматичним звітом, внесена в систему лише частково, існує можливість побудувати т.з. зведений звіт з автоматичної і ручної складової. Наразі така можливість існує для Форми 3.

Всі операції зі звітами в програмі виконуються на вкладці «Статистика».

 

 

Рисунок 4.1 Вкладка «Статистика»

4.2 Формування автоматичних звітів

У випадку наявності в суді всіх необхідних даних, в програмі існує можливість побудувати звіти за формами 3, 6, 7, 8 та 9 автоматично. Для цього у вкладці «Статистика» необхідно виділити та двічі натиснути на назву потрібного звіту. У формі, що відкриється, необхідно обрати період, за який розраховується звіт, заповнити інші параметри та натиснути на кнопку «Розрахувати звіт» (див. Рисунок 4.2).

 

Рисунок 4.2 Параметри звіту

 

 

Після формування звіт слід зберегти у базі даних за допомогою відповідної кнопки.

 

Рисунок 4.3 Збереження звіту

 

Після збереження звіт буде доступний в розділі «Реєстр звітів».

В автоматичних звітах існує функція зворотного відображення даних. Ця функція дозволяє визначити які саме судові справи вплинули на значення того чи іншого показника звіту. Для того, щоб скористатись цією функцією, необхідно виділити показник, походження якого необхідно з’ясувати, на натиснути на кнопку «Зворотне відображення даних».

 

Рисунок 4.4 Кнопка зворотного відображення даних

Готовий та збережений звіт відправляється до вищої організації за допомогою відповідної функції (див. розділ «Обмін інформацією між суб’єктами судової системи»).

Детальніше питання формування звітів розглянуте в розділі 15 документу «Керівництво користувача».

 

4.3 Внесення даних ручних звітів 

 

Для внесення до системи ручного звіту необхідно виділити та двічі натиснути на назву необхідного звіту. У вікні вибору параметрів (див. Рисунок 4.2) необхідно вказати потрібні значення.

Програма відобразить звітну форму, до якої необхідно внести значення показників звіту. Після заповнення звітної форми, її необхідно зберегти до бази даних аналогічно до автоматичного звіту.

Готовий та збережений звіт відправляється до вищої організації за допомогою відповідної функції (див. розділ «Обмін інформацією між суб’єктами судової системи»).

4.4 Зведені звіти 

 

У випадку часткової наявності даних для формування автоматичного звіту, можливо побудувати звіт за наступним сценарієм:

  1. Побудувати автоматичний звіт за тими даними, які наявні в базі (див. «Формування автоматичних звітів»).
  2. Внести ручний звіт за тими даними, які не потрапили до бази (див. «Внесення даних ручних звітів»).
  3. Звести два звіти за допомогою функції зведеного звіту (див. нижче).

Для формування зведеного звіту, необхідно обрати відповідний ручний звіт в дереві і двічі натиснути. В формі заповнення параметрів необхідно поставити позначку «Зведений звіт» та натиснути кнопку «Далі».

 

 

Рисунок 4.5 Позначка «Зведений звіт»

Після натиснення кнопки «Далі», програма відобразить список звітів, які доступні для зведення. Оберіть необхідні звіти за допомогою встановлення позначок та натисніть на кнопку «Розрахувати звіт».

Система відобразить результат зведення обраних звітів. Далі робота зі зведеним звітом здійснюється аналогічно до ручного.

 

 

Увага! Якщо Ви сформували зведений звіт за описаним вище сценарієм, то надавати до вищої організації потрібно тільки цей звіт. Звіти з проміжними даними до вищої організації не надаються.

Функціональність зведених звітів також застосовна в ТУ ДСА для зведення звітів судів.

5. Обмін інформацією між суб'єктами судової системи

5.1 Загальні положення

 

Програма «Атлант: судова статистика» передбачає обмін інформацією про справи, а також звітною інформацією між суб’єктами судової системи, зокрема судами, ДСА та її територіальними управліннями.

Форми, які передбачають обмін інформацією, мають відповідну кнопку в панелі інструментів. Приклад даної кнопки в формі адміністративного правопорушення зображений на малюнку (див. Рисунок 5.1).

 

 

Рисунок 5.1 Кнопка обміну інформацією

Натиснення на дану кнопку відображає список можливих напрямів обміну інформацією.

 

Рисунок 5.2 Можливі напрями обміну інформацією

 

Аналогічна кнопка міститься в звітних формах і за її допомогою зокрема здійснюється передача звіту до вищої організації.

 

Увага! Після виконання операції передачі даних необхідно виконати синхронізацію, або здійснити формування посилки у файл та доставити її в пункт призначення вручну.

Якщо наявне постійне підключення до мережі Інтернет та налаштована автоматична синхронізація, необхідно дочекатись наступного сеансу синхронізації. У випадку необхідності термінової доставки даних, потрібно ініціювати синхронізацію вручну.

Якщо наявне лише dial-up підключення до мережі Інтернет, необхідно здійснити підключення та виконати синхронізацію.

Якщо підключення до Інтернет відсутнє, необхідно здійснити формування посилки у файл та доставити її в пункт призначення вручну.

Більш детально даний процес описаний в розділі 14 документу «Керівництво користувача».

6. Відмінності від минулої версії

6.1 Актуалізація даних

 

В системі актуалізовані всі зовнішні дані, які змінились за друге півріччя 2008 року. Наприклад, внесені зміни в довідники статей кодексів України – кримінального та про адміністративні правопорушення.

 

6.2 Переробка форми внесення інформації про адміністративне правопорушення

Форма внесення інформації про адміністративне правопорушення була істотно перероблена з урахуванням особливостей процесу внесення даних до цієї форми.

6.3 Доробка форми внесення інформації про кримінальну справу

До форми внесення інформації про кримінальну справу додані додаткові перевірки

6.4 Внесення всіх звітів в програму

 

В поточній версії програми «Атлант: судова статистика» існує можливість внесення в базу даних звітів за усіма необхідними формами. Зокрема реалізована можливість внесення наступних звітів:

  1. Форма 1
  2. Форма 1-Л
  3. Форма 1-ОП
  4. Форма 2-А
  5. Форма 2-Ц
  6. Форма 4
  7. Форма 5
  8. Форма 21
  9. Форма 22-А
  10. Форма 22-Ц
  11. Форма 1-АС
  12. Форма 2-АС
  13. Форма 33-Ц.

 

 

6.5 Зміна процесу обміну інформацією 

 

Перероблено процес обміну інформацією щодо справ та звітів між різними інстанціями. В поточній версії процес передачі виконується не автоматично за визначеними правилами, а тільки за вимогою користувача.

 

 

Автоматична передача працювати не буде!

Для передачі справи в іншу інстанцію потрібно обов‘язково помітити справу для передачі: відкрити справу та натиснути на кнопку [Передача в іншу інстанцію]

 

Після виконання будь-якої дії щодо відправки справи або звіту до іншої інстанції, у користувача в реєстрі повідомлень буде створено запис про проведення відповідної дії.

Також процес обміну інформацією тепер враховує стан документу, наприклад, відсутня можливість редагування справи або звіту в поточній організації, якщо ця справа або звіт були відправлені до іншої інстанції.

6.6 Усунення зауважень

 

В поточній версії усунено багато помилок та зауважень минулої версії.

 

7. Запитання та відповіді

7.1 Створення фільтру для пошуку справ за датою надходження до суду

 

Для створення фільтру для пошуку справ за датою надходження до суду потрібно виконати наступні дії:

  1. В блоці «Пошуки» натиснути на кнопку [Створити].
  2. Внести назву фільтру, наприклад, «Дата надходження до суду».
  3. Натиснути на кнопку [+] ліворуч від напису «Додати параметри пошуку».
  4. В переліку натиснути на параметр «Дата надходження до суду».
  5. Обрати для цього параметру додатковий параметр «=».
  6. Натиснути на кнопку [Зберегти] на панелі інструментів.

Для користування фільтром потрібно обрати його в переліку наявних фільтрів та ввести дату або обрати період. Періоди можна обрати «Сьогодні-5 днів» - останні 5 діб, «Сьогодні-10 днів» - останні 10 діб, «Сьогодні-місяць» останні 30 діб, «Сьогодні-3 місяці» - останні 90 діб.

7.2 Створення фільтру для пошуку справ за датою створення  в програмі

 

Для створення фільтру для пошуку справ за датою створення до суду потрібно виконати наступні дії:

  1. В блоці «Пошуки» натиснути на кнопку [Створити].
  2. Внести назву фільтру, наприклад, «Дата створення».
  3. Натиснути на кнопку [+] ліворуч від напису «Додати параметри пошуку».
  4. В переліку натиснути на параметр «Дата створення».
  5. Обрати для цього параметру додатковий параметр «>=».
  6. В переліку натиснути на параметр «Дата створення».
  7. Обрати для цього параметру додатковий параметр «<=».
  8. Натиснути на кнопку [Зберегти] на панелі інструментів.

Для користування фільтром потрібно обрати його в переліку наявних фільтрів та ввести дати або обрати періоди. Періоди можна обрати «Сьогодні-5 днів» - останні 5 діб, «Сьогодні-10 днів» - останні 10 діб, «Сьогодні-місяць» останні 30 діб, «Сьогодні-3 місяці» - останні 90 діб.

Наприклад, якщо обрати значення «Дата створення >= 04.12.2008» та «Дата створення <= 06.12.2008», то результатом пошуку будуть всі дати, які мають дату створення 04.12.2008, 05.12.2008 та 06.12.2008.

7.3 Створення фільтру для пошуку справ за суддею

 

Для створення фільтру для пошуку справ суддею потрібно виконати наступні дії:

  1. В блоці «Пошуки» натиснути на кнопку [Створити].
  2. Внести назву фільтру, наприклад, «Суддя».
  3. Натиснути на кнопку [+] ліворуч від напису «Додати параметри пошуку».
  4. В переліку натиснути на параметр «Суддя».
  5. Обрати для цього параметру додатковий параметр «=».
  6. Натиснути на кнопку [Зберегти] на панелі інструментів.

Для користування фільтром потрібно обрати його в переліку наявних фільтрів та ввести прізвище судді з клавіатури або обрати суддю

 

7.4 Підрахунок кількості справ судді

Для підрахунку кількості справ для окремого судді потрібно скористатися пошуком справ за суддею: ввести ПІБ судді у поле пошуку та натиснути на кнопку [Σ Порахувати]. З‘явиться повідомлення із зазначенням кількості записів, знайдених обраним пошуком.

7.5 Створення фільтру для пошуку особи "сторони 2"

 

В реєстрі кримінальних справ можна створити фільтр для пошуку підсудних. Для цього потрібно виконати наступні дії:

  1. В блоці «Пошуки» натиснути на кнопку [Створити].
  2. Внести назву фільтру, наприклад, «Сторона 2».
  3. Натиснути на кнопку [+] ліворуч від напису «Додати параметри пошуку».
  4. В переліку натиснути на параметр «Сторона 2».
  5. Обрати для цього параметру додатковий параметр «Є результатом пошуку».
  6. Натиснути на кнопку [+] ліворуч від напису «Властивість «Сторона 2»є результатом пошуку об‘єктів «Сторона 2»».
  7. В переліку натиснути на параметр «Особа».
  8. Обрати для цього параметру додатковий параметр «=».
  9. Натиснути на кнопку [Зберегти] на панелі інструментів.

Для користування фільтром потрібно обрати його в переліку наявних фільтрів та ввести ПІБ особи з клавіатури або обрати особу.

Для підрахунку кількості справ для окремої особи сторони 2 потрібно скористатися пошуком справ за особою сторони 2: ввести ПІБ особи у поле пошуку та натиснути на кнопку [Σ Порахувати]. З‘явиться повідомлення із зазначенням кількості записів, знайдених обраним пошуком.

7.6 Автонумерація справ

 

В програмі ведеться автонумерація справ. Формат номеру справи «індекс‑номер/рік», де індекс – це індекс типу справи; номер – це порядковий номер справи певного типу, максимальна довжина номеру 4 символи; рік – рік заведення справи.

Порядковий номер справи збільшується на одиницю при кожному відкритті вікна створення нової справи певного типу. Навіть якщо нову справу не буде збережено, при наступному відкритті вікна створення нової справи того ж типу порядковий номер буде збільшено на одиницю. Тому не рекомендується відкривати вікно створення нової справи без збереження для запобігання необхідності виправлення всіх наступних номерів справ такого типу. При виникненні такої ситуації потрібно скористатися підсистемою «Лічильники» для виправлення автонумерації.